UYGUN - YENİ NESİL SORU MODELLERİ - TÜRKÇE 8. SINIF

S A D I K U Y G U N Y A Y I N L A R I 134 | www.sadikuygun.com.tr 10 Metinde “Kendini başkasının yerine koymaya çalışır.” ifa- desinden bahsedilmemiştir. Üstelik bu ifade metinde ge- çen “empati yapamazlar” ifadesiyle çelişir. Yanıt B’dir. 11 Parçada Türkçenin özellikle 1932’den itibaren bir devrim yaşadığı, bilimsel çalışmaların ve dil bilimcilerin Türkçenin yeni kavramları karşılamaya elverişli olduğunu kanıtladıkları belirtilmiştir. Yanıt C’dir. PARAGRAF - TEST 15 1 V numaralı cümlede bir eksiklikten bahsedilmiştir. Ayrıca VI numaralı cümledeki “bu gibi toplumlar” sözü, kendin- den önceki cümlede bir toplumdan söz edildiğini göster- mektedir. Buna göre IV ve VI numaralı cümle yer değişti- rirse parça anlamlı bir bütündür. Yanıt D’dir. 2 “Özümsemek” sözcüğü, edinilmiş olan bilgileri kabullen- mek, benimsemek anlamında kullanılmıştır. Buna benzer bir kullanım da D seçeneğindeki “benimsemek” sözcü- ğünde vardır. Yanıt D’dir. 3 Parçada, “Samanyolu Nedir?” sorusunun cevabı aran- mış, önce tanımı verilmiş sonra Samanyolu ile ilgili pek çok özellikten söz edilmiştir. Yanıt C’dir. 4 Paragrafta, I, II ve III. cümlelerde tarçının nasıl elde edil- diğinden ve türlerinden söz edilirken IV. cümlede tarçının faydalarından bahsedilmiştir. Yanıt D’dir. 5 Ezel Bey’in kendine güvenen bir yapısı olması kırmızı ren- gi; çevresindeki olaylarla ilgilenmesi meraklı ve duyarlı, sorunlara hızlı çözüm bulması pratik zekalı olduğunu gös- terdiğinden sarı rengi yansıtır. Yanıt D’dir. 6 Parçaya baktığımızda Ece Hanım’ın evinin ışık aldığını, vakti olmadığı için çiçekleri sulayamadığını ve hoş kokulu çiçeklerden hoşlandığını görüyoruz. Bu özellikleri taşıyan bitkiler “lilyum” ve “kaktüs” olduğu için Ece Hanım bu bit- kileri tercih etmelidir. Yanıt A’dır. 7 Gördüğünü ve bildiğini anlatan, bilgi veren kimseye tanık denir. Bu parçada tanık gösterme yoktur. Yanıt A’dır. 8 Soru kökünde ifade edilen cümle, III. cümleden sonra getiri- lirse paragrafın anlam bütünlüğü bozulmaz. Yanıt C’dir. 9 Parçada, gazeteden ve gazetenin tarihî gelişiminden söz edilmektedir. Yanıt D’dir. 10 Parçada, ne konuştuğumuzdan ziyade, kiminle konuştu- ğumuz daha önemlidir kavramı üzerinde durulmaktadır. Yanıt B’dir. 11 Metinde anlatılan olayın gerçek değil kurmaca olduğu ve konusunun başka ülke edebiyatlarında da geçtiği belirtil- miştir. I ve III numaralı yargılara ulaşılabilir. Yanıt C’dir. 12 Paragrafta palmiye yağının, en fazla yiyecek sektöründe kullanıldığından bahsedilmemiştir. Yanıt B’dir. 13 Parçada bütün cümlelerde sanal dünyanın olumsuz yön- leri ve bunun insanlar üzerindeki etkisinden söz edilmiş hatta burada geçirilen zamanın hayattan çalınan zaman olduğu belirtilmiştir. Oysa V. cümlede burada geçirilen zamanın değerli olmasından bahsedilerek akış bozulmuş- tur. Yanıt C’dir. 14 Bir paragraf “o”, bunlar “bunun” gibi kendinden önceki cümleye referans olabilecek ifadelerle başlamaz “C” se- çeneğine baktığımızda cümle “bunun sebebi” ifadesi ile başlamıştır. Yanıt C’dir. 15 Bu parçanın anlamlı bir bütün oluşturabilmesi için II, III ve I numaralı cümlelerin sırasıyla getirilmesi gerekmektedir. Yanıt B’dir. 16 Numaralanmış cümlelerin anlamlı bir bütün oluşturabil- mesi için cümlelerin III - V - II - IV - I şeklinde sıralanması gerekir. Yanıt A’dır. 17 “İnsanların her zaman başına gelen şeyler için sorumlu ve neden aradığını görüyoruz.” cümlesinin parçanın başına getirilmesi durumunda parçanın ana düşüncesine ve akı- şına uygun olduğu görülecektir. Yanıt C’dir. 18 Parçada asma, geyiği saklayarak geyiğe yardım etmiş, onu avcılardan korumuştur. Ancak geyik asma ona yar- dım etmesine rağmen dayanamamış ve asmayı yemiştir. Sonunda da avcılara yem olmuştur. Yanıt B’dir. PARAGRAF - TEST 16 1 Parçada kendi hayatımızı objektif şekilde yorumlayamadı- ğımız için otobiyografi türünün bizde gelişmediğinden söz edilmektedir. Dolayısıyla kendi hayatımız yerine başkası- nın hayatını yazmanın daha kolay olacağı düşüncesi ile bu paragraf anlam yönünden tamamlamış olur. Yanıt A’dır. ÖRNEKT İ R

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=