UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF

© SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI 43 1. Ünite BİR KAHRAMAN DOĞUYOR UYGUN T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8 SPOTLU SORU BANKASI ÜNİTE TESTİ 24 1 Teğmen rütbesiyle mezun oldu. Millî tarih bilinci oluştu. “Kemal” adını aldı. Kurmay yüzbaşı olarak mezun oldu, ilk görev yeri Şam’a atandı. Okula ısınamadı ve okulu ya- rım bıraktı. I II III IV V Mustafa Kemal’in eğitim hayatı ile ilgili bilgiler aşağıdaki okullarla eşleştirildiğinde hangi seçenek doğru olur? İTA.8.1.2 A) I. Harp Okulu II. Selanik Mülkiye Rüştiyesi III. Manastır Askerî İdadisi IV. Harp Akademisi V. Selanik Askerî Rüştiyesi B) I. Manastır Askerî İdadisi II. Selanik Askerî Rüştiyesi III. Harp Akademisi IV. Selanik Mülkiye Rüştiyesi V. Harp Akademisi C) I. Harp Akademisi II. Manastır Askerî İdadisi III. Selanik Mülkiye Rüştiyesi IV. Harp Okulu V. Selanik Askerî Rüştiyesi D) I. Harp Okulu II. Manastır Askerî İdadisi III. Selanik Askerî Rüştiyesi IV. Harp Akademisi V. Selanik Mülkiye Rüştiyesi 2 Mustafa Kemal, Selanik’teki gö- revini tamamladıktan sonra 1910 yılında ............... manevralarını iz- lemek amacıyla Fransa’ya gönde- rildi. Böylece Fransa ordusu ve ko- mutanlarını yakından tanıma fırsatı bulmuş oldu. Yukarıda boş bırakılan yere aşa- ğıdakilerden hangisi getirilmeli- dir? İTA.8.1.4 A) Picardie B) Paris C) Saint Enienne D) Versay 3 İşlek bir liman kentidir. Avrupa dillerinde basılan gazete ve dergilere kolay ulaşabilmek- tedir. Mustafa Kemal, askerî idadi- yi burada okumuştur. I II III Yukarıda Selanik kenti ile ilgili verilen bilgilerden hangileri doğ- rudur? İTA.8.1.2 A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I, II ve III 4 “Savaş, hayati ve zorunlu olmalıdır. Öldüreceğiz diyenlere karşı öldürme- yeceğiz diye savaşa girebiliriz. Ancak millet hayatı tehlikeye düşmedikçe savaş bir cinayettir.” sözü ile Musta- fa Kemal, aşağıdakilerden hangisi- ni ifade etmiş olamaz? İTA.8.1.4 A) Mustafa Kemal savaşı son çare olarak görmektedir. B) İç ve dış politikada barışın sağ- lanmasını benimsemiştir. C) “Bağımsızlık ve vatanın bütünlü- ğü tehlikede olsa bile savaş bir ci- nayettir.” görüşünü savunmuştur. D) “Millet hayatı tehlikeye düşünce savaş yapılabilir.” tezini ortaya koymuştur. 5 Mustafa Kemal’in fikir hayatı- nın oluşmasında aşağıdakilerden hangisinin etkisi yoktur? İTA.8.1.3 A) Ziya Gökalp’in milliyetçi fikirlerinin B) Tarih öğretmeni Mehmet Tevfik Bey‘in C) Namık Kemal’in hürriyetçi fikir- lerinin D) Halide Edip Adıvar’ın eserlerinin 6 Askerî idadi yıllarında Mustafa Ke- mal; Türklüğü ön plana çıkaran Mehmet Emin Yurdakul ve Ziya Gökalp’ın eserlerini okumuş. Edebiyat, tarih ve hitabete ilgi duymuş. J.J. Rousseau, Voltaire ve Montesquieu gibi önemli ya- zarların eserlerini okumuş. • • • Buna göre Mustafa Kemal’in fikir hayatı ile ilgili; Milliyetçilik duygularının geliş- mesi Vatansever olması Fransız İhtilali’nin etkileri- ni ve Avrupa’nın durumunu analiz edebilmesi I II III özelliklerden hangilerine sahip olmasına etki ettiği söylenebilir? İTA.8.1.3 A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I, II ve III ÖNCE ÇÖZ SONRA İZLE

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=