UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF

© SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI © SADIK UYGUN YAYINLARI BEKLENEN SINAV SORULARI 27 1. Ünite BİR KAHRAMAN DOĞUYOR UYGUN T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8 SPOTLU SORU BANKASI 1 Mustafa Kemal’in fikir hayatına okul hayatının katkısı göz ardı edilemez. Özellikle Manastır Askerî İdadisine gittiği yıllarda Namık Kemal’den vatan sevgisi noktasında, Mehmet Emin Yur- dakul’dan milliyetçilik noktasında etkilenmiştir. Mustafa Kemal’in fikir hayatı oku- duğu eserler ve yazarlar tarafından daha da şekillendi. Mustafa Kemal’in fikir hayatının gelişmesinde Manastır As- kerî İdadisi önemli yer tutmaktadır. D D D Y Y Y 1. çıkış 3. çıkış 2. çıkış 4. çıkış Yukarıdaki bilgiler doğru (D) ve yanlış (Y) olarak değerlendirilerek ilerlendiğinde kaç numaralı çıkışa ulaşılır? İTA.8.1.2 A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 2 Okula başladığı dönemde anne ve babası arasında fikir ayrılıkları yaşanmıştır. Mustafa Kemal; Manas- tır’da okuduğu yıllarda edebiyat, tarih ve hitabete merak duymuştur. Mustafa Kemal, Harp Akademisini bitirdikten sonra “teğmen” olmuştur. Selanik Askerî Rüştiyesi- ne gittiği yıllarda “Kemal” adını almıştır. I II III IV Mustafa Kemal ile ilgili yukarıda verilen bilgilerden hangisi yan- lıştır? İTA.8.1.2 A) I B) II C) III D) IV 3 Annesinin isteği üzerine Mahalle Mektebine başladı. Fransızca öğrenmek ama- cıyla Selanik’teki Frerler Okuluna kaydoldu. 1902’de Harp Okulundan teğ- men rütbesiyle mezun oldu. Selanik Mülkiye Rüştiyesin- den sonra 1893’te Selanik Askerî Rüştiyesine yazıldı. Mustafa Kemal’in eğitim hayatın- daki bazı gelişmeler şunlardır: 1 2 3 4 Yukarıdaki gelişmelerden hangi- leri Mustafa Kemal’in askerî eği- timi ile ilgilidir? İTA.8.1.2 A) 1 ve 4 B) 2 ve 3 C) 2 ve 4 D) 3 ve 4 4 Matematik öğretmeni tara- fından kendisine ”Kemal” adı verilmiştir. ....................?................... Edebiyat ve tarihe ilgi duy- muştur. .....................?.................... I II Verilen bilgilere göre “?” ile gös- terilen yerlere sırasıyla aşağıda- kilerden hangileri getirilmelidir? İTA.8.1.2 I II A) Manastır Şemsi Efendi Askerî İdadisi Mektebi B) Harp Akademisi Harp Okulu C) Selanik Askerî Manastır Rüştiyesi Askerî İdadisi D) Selanik Askerî Harp Okulu Rüştiyesi 5 Mustafa Kemal’in hayatına idadi sı- ralarında aldığı eğitim ve okul çev- resinin etkisi yadsınamaz. Bu yıl- larda vatan ve hürriyet şairi Namık Kemal’i ve Türkçülük konusunda eserler veren Mehmet Emin Yur- dakul’u tanıdı. Ayrıca Türk kültür ve tarihini kendisine sevdiren tarih öğretmeni Kolağası Mehmet Tev- fik Bey sayesinde millî tarih bilinci oluştu. Buna göre Mustafa Kemal ile ilgili, Edebiyata ve tarihe merak duymuştur. Milliyetçilik duyguları geliş- miştir. Millî tarih bilinci oluşmuştur. I II III hangileri söylenebilir? İTA.8.1.2 A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III 6 Mustafa Kemal İstanbul Harp Aka- demisinde okuduğu yıllarda Osmanlı hükûmetini eleştiren yazılar yazmış, ülke sorunlarıyla ilgilenmiş ve düşün- celerini cesaretle ifade etmiştir. Bu bilgiler doğrultusunda İstan- bul Harp Akademisinin Mustafa Kemal’e etkisini hangi seçenek en iyi ifade eder? İTA.8.1.2 A) Askerî yetenekleri gelişmiştir. B) Siyasi tecrübeler kazanmıştır. C) Milliyetçilik duyguları gelişmiş- tir. D) Laik düşünce sistemi oluşmaya başlamıştır. 12 MUSTAFA KEMAL’İN ÇOCUKLUK VE EĞİTİM HAYATI ÖNCE ÇÖZ SONRA İZLE

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=