UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - FEN BİLİMLERİ 8. SINIF

ENERJİ DÖNÜŞÜMLERİ VE ÇEVRE BİLİMİ 6. ÜNİTE 195 © SADIK UYGUN YAYINLARI © UYGUN FEN BİLİMLERİ 8 SPOTLU SORU BANKASI SPOT BİLGİLER Videolu çözümler için QR kodu okutunuz. 464137 ÖĞRETEN TEST 102 Sürdürülebilir Kalkınma 5 Geri dönüşümü olan bazı maddeler: • Kâğıt (kitap, dergi, karton) • Metal (içecek kutuları, alüminyum folyo vb.) • Plastik (pet şişe, çeşit- li plastik kutular) • Cam (şişe ve kaseler) 6 Katı atıkların ayrıştırılma- sının önemi • Atıklar daha sağlıklı ve hijyenik toplanır. • Atıkların depolanma- sını kolaylaştırır. • Atıkların geri dönüşüm tesislerine daha çabuk ulaşmasını sağlar. • İş gücünü azaltır. • Geri dönüşüm uygu- lamalarında zaman- dan tasarruf etmemizi sağlar. • Atıkların geri dönüşü- münde verimliliği artırır. • Atıkların depolama sa- halarına götürülmesi azalır ve taşıma mali- yeti düşer. 7 Kaynakların tasarruflu kul- lanılmaması durumunda gelecekte ülkemizde şu sorunlar ortaya çıkabilir. • Çevre sorunlarının artması • Doğal kaynakların azalması • Enerjide dışa bağımlı- lığın artması • Ülke ekonomisinin zarar görmesi • Ham madde ihtiyacı- nın artması 1. I. Enerji tasarrufuna katkı sağlar. II. Biyolojik çeşitliliğin korunmasını sağlar. III. Ham madde tüketimini azaltır. Yukarıdakilerden hangisi ya da hangi- leri geri dönüşümün ülke ekonomisi- ne olumlu katkılarındandır? F. 8.6.4.4 A) I ve II B) II ve III C) I ve III D) I, II ve III (Spot 3’e göre) 2. Kaynakların tasarruflu kullanılmaması durumunda gelecekte ülkemizde karşı- laşılabilecek problemlerle ilgili bir öğren- ci aşağıdaki proje ödevini hazırlıyor. I. Çevre sorunlarının artması II. Doğal kaynaklarının azalması III. Enerji kullanımında dışa bağlılığın azalması IV. Ülke ekonomisinin zarar görmesi Buna göre hangi ifadesinde hata yap- mıştır? F. 8.6.4.5 A) I B) II C) III D) IV (Spot 6’ya göre) 3. Bir okul idaresi ----------- konusunda far- kındalık yaratmak amacıyla öğrencilerle birlikte bir çalıştay düzenliyor. Çalıştay sonucunda öğrencilerden gelen fikirler doğrultusunda okulda aşağıdaki çalış- malar yapılıyor. 1. Okulun her katına geri dönüşüm ku- tuları yerleştiriliyor. 2. Okulun camları ve çatısı ısı yalıtımı- na uygun hâle getiriliyor. 3. Eski musluk ve lambalar sensörlü olanlarıyla değiştiriliyor. 4. Okulun bahçesine kullanılabilir elbise- lerin toplanabileceği kutular koyuluyor. Buna göre bu çalıştay hangi konuda farkındalık yaratmak amacıyla yapıl- mıştır? F. 8.6.4.2 A) çevre temizliği B) geri dönüşüm C) kaynakların tasarruflu kullanılması D) enerji tasarrufu (Spot 7’ye göre) 4. Enerji kaynakları hepimizin hayatının önemli bir parçasıdır. Doğal enerji kaynaklarının hız- la tükendiği, çevre kirliliğine sebep olan ve enerji sağlamak amacıyla önemli miktarda para ödediğimiz enerji kaynaklarını verimli kullanmalıyız. Bir okul ortamında bazı öğrenciler aşağıdaki davranışları sergilemektedir. Deniz, ellerini yıkadıktan sonra lavabodaki musluğu tam olarak kapatamamıştır. Yusuf, sınıf aydınlık olduğu hâlde ışığı açmıştır. Ahmet, kâğıt atıkları toplayıp geri dönüşüm kutusuna atmıştır. KAĞIT Buna göre hangi öğrenciler kaynakların tasarruflu kullanımıyla ilgili yanlış davranış sergilemiştir? F. 8.6.4.1 A) Yalnız Ahmet B) Yusuf ve Deniz C) Ahmet ve Yusuf D) Ahmet, Yusuf ve Deniz (Spot 3 ve 5’e göre)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=