UYGUN - PRATİK DEFTER - TÜRKÇE 8. SINIF

4. BÖLÜM: PARÇADA ANLAM www.sadikuygun.com.tr 78 11. Paragrafta Karakter: Karakter; bir bireyin kendine özgü yapısı, onu başkalarından ayıran davranış biçimidir. Yazar, paragrafta birtakım karakterlere değinebilir (uysal, neşeli, kızgın, sakin, kavgacı gibi). 12. Tablo, Grafik ve Görsel Yorumlama a. Tablo ve Grafik Yorumlama: Tablo ve grafikler verilen sayısal değerlerin daha iyi algılanabilmesi, daha çabuk kavranabilmesi için yapılır. Atatürk’ün üstün kişiliği, sayısız özelliklerin- den ileri gelir. Bu özellikler ise doğuştan getirdiği niteliklerdir. Bu nitelikler, zamanın akışı içinde ve olaylar zincirinde beslenerek gelişmiştir. Üstün zekâ ve dehasını, güçlü bir çalışma ile birleştirmiş; aklın kılavuzluğunda pişirmiştir. İlmin ışığında, tec- rübenin enginliğinde yoğurmuş; güçlü bir düşünce sistemi ve şaşmaz bir mantıkla geliştirmiştir. Bun- ları devamlı ve sistemli bir biçimde mükemmelleş- tirerek bir özellikler manzumesi hâline getirmiştir. Bu sebeple de Atatürk, üstün özelliklerin abideleş- tirdiği, eşsiz ve müstesna bir kişiliğe ulaşmıştır. Nitekim, İsmet İnönü: “Atatürk’ün askerlik vasıfları hakikaten yüksektir. Ama siyasi vasıflarının da büyük olduğu görülür. Bu ikisi birleşince, Atatürk’ün kişiliği müstesna bir seviyeye çıkmış olur.” der. Atatürk, hemen her konuda, her zaman doğruları bulurdu. Derin kültürü ve engin görüşü ile gerçekleri kesinlikle yakalardı. Aslında gerçekçilik, onun başta gelen niteliklerindendi. Bu paragrafta Atatürk’ün “................................................................” özelliğine değinilmiştir. İLLER OCAK (°C) MART (°C) HAZİRAN (°C) EYLÜL (°C) İzmir 9 12 26 24 İstanbul 6 7 20 19 Samsun 7 8 20 20 Karabük 3 8 21 20 Erzurum -9 -2 15 15 Gaziantep 3 8 24 22 Yukarıdaki tabloda bazı illerin belirli aylara göre ortalama sıcaklık değerleri verilmiştir. Bu tablodan şu sonuçlara ulaşılabilir: 1. ......................................................................................................................................................... 2. ......................................................................................................................................................... 3. ......................................................................................................................................................... gerçekçilik Öğrenci Yorumu

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=