UYGUN - PRATİK DEFTER - TÜRKÇE 8. SINIF
4. BÖLÜM: PARÇADA ANLAM www.sadikuygun.com.tr 110 Atatürk’ün çocukluğunda başlayan kitap tutkusu, savaş zamanı cephede bile sürdü. Sır- tından üniformayı çıkartıp sivil hayata geçince okumaya ayırdığı zaman daha da arttı. “Kitap okumasaydım bu yaptıklarımın hiçbirini yapamazdım.” diyordu kendisi de. .............................................................................................. Türkiye’de okunan kitap sayısı çok azdır ancak kitap okumayı kültür hâline getirmiş insanlar da vardır. Bu kişiler için kitap okumak tiryakiliktir. Çantasında kitap taşıma, otobüste kitap okuma, durakta beklerken kitap okuma, her boş anında kitap okuma durumları kitap tiryakilerinin yaptığı davranışlardan bazılarıdır. .......................................................................................... 83 Okumak, çocukların kültürel gelişimlerini tamamlamaları ve bilgi çağını yakalamaları için hava gibi, su gibi, yemek gibi günlük hayatlarının bir parçası olmalıdır. Maalesef Türkiye’de ihtiyaç malzemeleri sıralamasında kitaplar 235. sırada yer almaktadır. Türk çocukları kitap okuma konusunda çoğu Afrika ülkesinin gerisinde kalmış durumdadır. Japonya’da toplumun %14’ü, Amerika’da %12’si, İngiltere ve Fransa’da %21’i düzenli kitap okurken Türkiye’de yalnız 10.000 kişide 1 kişi düzenli kitap okuyor. Nüfusu 7 milyon olan Azerbaycan’da kitaplar ortalama 100 bin tirajla basılırken, 78 milyon nüfuslu Türkiye’de bu rakam 2 - 3 bin civarında kalıyor. Türkiye’de 1 kişinin kitap okumaya ayırdığı zamanın; bir Norveçli 300, Amerikalı 210, İngiliz ve Japon 87 katını ayırıyor. Dünya ortalaması da Türklerin ayırdığı zamandan 3 kat fazla. .............................................................................................. Bu metinlerde başvurulan düşünceyi geliştirme yollarını bulup noktalı yerlere yazınız. Örneklendirme Tanık gösterme Sayısal verileden yararlanma
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=