UYGUN - PRATİK DEFTER - İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF
I. ÜNİTE: BİR KAHRAMAN DOĞUYOR 19 “Mustafa Kemal’in öğrenim gördüğü yıllarda Osmanlı Devleti sınırları içerisindeki okullarda eğitim birliğinden söz etmek mümkün değildi.” diyen bir tarihçi, aşağıdakilerden hangisini bu düşün- cesine kanıt olarak gösterir? A) Mustafa Kemal, Harp Okulunda iken Batı’daki gelişmeleri takip etmek için Avrupa’dan der- giler getirtti ve kendi çabasıyla Fransızcasını geliştirmeye çalıştı. B) Mustafa Kemal’in öğrencilik yıllarında, Osmanlı Devleti’nde farklı kurumlarca yönetilen mo- dern okullar, azınlık okulları, yabancı devlet okulları ve medreseler vardı. C) Asker olmak isteyen Mustafa Kemal, annesinden habersiz girdiği askerî okul sınavını ka- zandı ve Selanik Askerî Rüştiyesine başladı. D) Mustafa Kemal, Manastır Askerî İdadisinde öğrenci iken yerli ve yabancı fikir adamlarının eserlerini okudu. Çözüm: Manastır Askerî İdadisi 3 Teğmen rütbesiyle mezun olduğu .............................................. gizlice çıkardığı dergide ülke sorunlarıyla yakından ilgilenmiştir. 3 Kurmay Yüzbaşı rütbesiyle .............................................................. mezun olarak okul hayatını tamamlamıştır. Bu okulda okurken siyasi fikirleri oluşmaya başlamış ve memleket meseleleri ile daha çok ilgilenmiştir. Bugünkü lise seviyesindeki .................................................’nde edebiyat, ta- rih ve hitabete ilgi duymuştur. Yaz tatillerinde Fransızca dil kursuna gitmiştir. 1897’deki Türk - Yunan savaşına katılmayı çok istemesine rağmen savaşa alınmamıştır. ............................. düşüncesi burada gelişmiştir. Aşağıda Mustafa Kemal’in eğitim gördüğü okullar verilmiştir. Bu okulları kronolojik olarak sıra- layınız. Şifre: M İstanbul Harp Okulu A Selanik Mülkiye Rüştiyesi E Manastır Askerî İdadisi İ İstanbul Harp Akademisi K Şemsi Efendi Mektebi A Mahalle Mektebi D Selanik Askerî Rüştiyesi 8 Mustafa Kemal’in eğitim gördüğü Manastır Askerî İdadisi fikir hayatının gelişmesine nasıl katkı sağlamıştır? UYGUN PRATİK DEFTER T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8 İstanbul Harp Okulunda İstanbul Harp Akademisinden Manastır Askerî İdadisi A K A D E M İ Mustafa Kemal’in eğitim gördüğü dönemde Osmanlı Devleti’nde medreseler, yabancı devlet okulları ve azınlık okullarının bulunması bu dönemde eğitim birliğinin olmadığını gösterir. Yanıt B’dir. Türkçülük, milliyetçilik ve vatanseverlik düşüncesi güçlenmiştir. Tarih ve edebiyata olan ilgisi, yerli ve yabancı yazarları takip etmesi düşünce hayatını güçlendirmiştir. Milliyetçilik
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=