UYGUN - PRATİK DEFTER - İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF
170 4. ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK VE ÇAĞDAŞLAŞAN TÜRKİYE Tevhid-i Tedrisat Kanunu ile; • ...................................... ve ...................................... birlik sağlandı. • Ülkedeki bütün okullar Millî Eğitim Bakanlığına bağlandı. • Eğitim öğretim ..............................., ............................... ve ............................... hâle getirildi. • ........................ okulları ve ........................ okulların dinî ve siyasi amaçlı eğitim yapmaları engellendi. • Toplumda kültürel ............................... sağlanmaya çalışıldı. • Bilimsellikten uzaklaşmış olan ............................... kapatılıp modern okullar açıldı. “Osmanlı Devleti’nden kalma eğitim kurumları incelendiğinde dinî eğitim veren medreseler, Batı tarzında eğitim veren mektepler ve azınlıklar ile yabancılara ait okullar bir arada bulunmaktay- dı. Eğitimdeki bu çok başlılık nedeniyle öğrenciler farklı dünya görüşlerine sahip kişiler olarak yetişiyorlardı.” Bu bilgi aşağıdaki sorulardan hangisinin yanıtıdır? A) Kabotaj Kanunu’nun millî egemenlik haklarımız açısından önemini açıklayınız? B) Medeni Kanun’un çıkarılma gerekçeleri nelerdir? C) Tevhid-i Tedrisat Kanunu neden kabul edildi? D) Harf İnkılabı niçin yapıldı? Çözüm: • Türkler tarih boyunca çok çeşitli alfabeler kullanmıştır. Türklerin millî alfabeleri “............................” ve “............................” alfabeleridir. • Türk toplulukları, İslam’ın kabul edilmesiyle beraber “...........................” harflerini kullanmaya başladılar. • II. Meşrutiyet Dönemi’nde, Batıcılık düşüncesinin gereği olarak “............................” harflerinin kabulu savunulmuş fakat “Harp zamanı, harf zamanı değildir.” sözleriyle karşı çıkılmıştır. • Ülkemizde harf inkılabı yapılmadan önce Özbekistan ve Azerbaycan Türkleri Latin harflerini kullanmış, bu durum Latin harfleri ile Türk kültürü arasında bir uyum olduğunu göstermiştir. • ............................ İktisat Kongresi’nde Latin harflerinin kabul edilmesi önerisi sunulmuşsa da kongrenin içeriğine uygun olmaması gerekçesiyle reddedilmiştir. Harf İnkılabı www.sadikuygun.com.tr Eğitim öğretimde laik Azınlık yabancı birlik medreseler çağdaş bilimsel Tevhid-i Tedrisat Kanunu kabul edilerek eğitimde çok başlılık kaldırılmaya çalışıl- mıştır. Yanıt C’dir. Göktürk Uygur Arap Latin İzmir
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=