UYGUN - PRATİK DEFTER - İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF
3. ÜNİTE: MİLLÎ BİR DESTAN: YA İSTİKLAL YA ÖLÜM 119 Kongrenin toplanma tarihi 15 - 21 Temmuz 1921 Kütahya - Eskişehir Savaşları devam ederken Kongrenin toplanma amacı Yeni Türk Devleti’nin eğitim politikasını belirlemek Okul ve öğrenci mevcudunu tespit etmek Kongreye katılanlar Mustafa Kemal, Hamdullah Suphi (Millî Eğitim Bakanı), Öğretmen ve 180 eğitimci Kongrenin toplanma yeri Darülmuallimin (Ankara) Okulu - (Erkek Öğretmen Okulu) Açılış konuşmasını yapan Mustafa Kemal Kongrenin Önemi • İlk eğitim şurası niteliğindedir. Savaş döneminde bile eğitime büyük önem verilmiştir. • Eğitim politikamızda millî esaslara dayanan, yabancı kültürlerin etkisinde olmayan bağımsız bir eğitim politikasının esasları belirlenmiştir. MAARİF KONGRESİ’NİN TOPLANMASI Yurdun her tarafından iki yüz elli kadar öğretmenin katıldığı Maarif Kongresi hakkında Mustafa Kemal: “Cephede ordu Yunanlarla mücadele ederken Ankara’da muallimler ordusu cehalete karşı müdafaa programı hazırlıyor. Harp ve maarif cephelerinin ikisinde de faaliyetler var. Millî ordu vatandan düşmanı, muallim ordusu da cehalet ve zulmeti kovacak, iki hizmetin aynı za- manda gerçekleşmesi ulvî bir tesadüftür…” ifadelerini kullanmıştır. Buna göre Maarif Kongresi hakkında, I. Cephede kazanılan başarılar eğitimden daha önemli görülmüştür. II. Kurtuluş Savaşı devam ederken toplanmıştır. III. Temsiliyet açısından ulusal nitelik taşımaktadır. IV. Ülkedeki eğitim kurumları Millî Eğitim Bakanlığına bağlanmıştır. çıkarımlarından hangileri yapılabilir? A) I ve II B) I ve IV C) II ve III D) III ve IV Çözüm: UYGUN PRATİK DEFTER T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8 Maarif Kongresi yurdun her tarafından gelen öğretmenlerin katılımıyla gerçekleştiği için ulusal nitelik taşımaktadır. Kurtuluş Savaşı devam ederken gerçekleştirilmiştir.Yanıt C’dir.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=