UYGUN - PARAGRAF ÇÖZME TAKTİKLERİ 2. KADEME 8. SINIF
4 SADIK UYGUN YAYINLARI Ö¤renci olarak iki amac›m›z var. Birincisi, toplumun istedi¤i birey olmak. ‹kincisi önümüzdeki s›navlar› kazanmak. Birincisini ailemiz ve ö¤retmenlerimiz flekillendirirken, ikincisi büyük ölçüde biz ö¤rencilere düflüyor. – Bunun için neler yap›yoruz? Derslikte ö¤retmenlerimizi can kula¤›yla dinliyoruz. Kurs ve etüd çal›flmalar›ndan art› bilgiler almaya çal›fl›yoruz. Çeflitli yard›mc› kaynaklardan bilgiler topluyoruz. Bu gayretlerinizin yan›na yeni bir çal›flma daha koyaca¤›z. Bu yöntemle kesin baflaracaks›n›z. – Nedir yöntemimiz? Bildi¤iniz gibi Türkçe sorular›n›n %90’› anlama-anlat›mla; yani paragraf sorular›yla ilgilidir. O hâlde paragraf sorular›n› çözersek Türkçe bölümünü baflarm›fl olaca¤›z. – Paragraf sorular› nas›l çözülür? “Paragraf çözmek bilgi de¤il beceri ister.” Bu cümleden hareketle ç›km›fl sorular› tek tek inceledik. Tam 47 çeflit soru kal›b› bulduk. Her soru ayr› ayr› taktikle çözüldü¤ü için 47 adet de taktik gelifltirdik. Bunlarla ilgili olarak en az üçer çözümlü örnek verdik. Taktiklerin gücünü kavrad›k. ‹flte bu noktada önümüze ç›kan soruyu okur okumaz bunun hangi takti¤e uydu¤unu görüp o takti¤i uygulad›k. Bu yolla yaln›z bu y›l de¤il bir ömür önümüze ç›kacak her paragraf sorusunu çok k›sa sürede çözebilecek duruma geldik. – Neden bu kadar iddial›y›z? Çünkü daha yaz›m sürecinde inceleyen Türkçe ö¤retmenleri bile; “ ‹tiraf ediyorum bu kitab› okuduktan sonra art›k her paragraf sorusunu ö¤rencimle birlikte kolayl›kla çözüyorum. ” demek- tedir. Uygulamas›n› yapt›¤›m›z ö¤renci grubu ise “ Türkçe tamam! ” demifllerdir. ‹flte bu görüfller yay›nevimizi umutland›rm›flt›r. Di¤er derslerle ilgili SORU ANLATIMLI, KÖY (Kazan›m Ölçme Yapraklar›), Deneme S›navlar› gibi eserlerimiz siz ö¤rencilerin iflini kolaylaflt›racakt›r. Bu kitab› bitirdi¤inizde; sizin mutlulu¤unuz s›navlar› kazanmak, bizim mutlulu¤umuz da sizin kazand›¤›n›z› görmek olacakt›r. Kolay gelsin... S U N U fi
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=