UYGUN - KÖY - TÜRKÇE 8. SINIF

www.sadikuygun.com.tr Sadık Uygun Yayınları 6. Okul çağı döneminde çocukların büyüme ve gelişme süreci devam etmektedir. Ayrıca okul öncesi döneme göre çocukta fiziksel aktivite art- maktadır. Bu yüzden çocukların bu dönemdeki enerji ve besin ögeleri gereksinimleri fazladır. Bu dönemde çocukların okulda hızlı öğrenme, bilgi ve beceri kazanma süreçleri de devam et- mektedir. Yapılan araştırmalarda yeterli ve dengeli beslenen çocukların okul başarılarının daha iyi ve dikkat dağınıklıklarının daha az olduğu görül- müştür. Dr. Nihal'in "Çocuklarda Okul Dönemi" yle ilgili verdiği bilgilere göre, aşağıdakilerden han- gisine ulaşılamaz? A) Düzenli beslenme alışkanlığının okul önce- si dönemde kazandırılması gerektiğine B) Fiziksel etkinliklerin okul öncesi döneme göre arttığına C) Dengeli ve yeterli beslenmenin çocuğun okul başarısında etkili olduğuna D) Düzenli ve dengeli beslenen çocuklarda dik- kat dağınıklığının az olduğuna 7. Tüketici; mal ve hizmetleri yararlanmak ama- cıyla satın alan, kullanandır. (1) Tüketim ise ihti- yaçtan doğar. İnsanın giyinme, ısınma, aydınlan- ma, eğitim, ulaşım, yeme, içme gibi çok çeşitli ihtiyaçları vardır. (2) İnsanlar da bu ihtiyaçları karşılamak için çalışırlar. (3) Ülkelerin tüketim eğilimleri çok değişiktir. (4) Gelişmiş Batı ül- kelerinde sağlık, özel otomobil gibi ihtiyaçlar ön sırada yer alırken, Afrika ve Asya'nın yoksul, geri kalmış ülkelerinde bunlar hayal bile edilemez. Yukarıda numaralanmış cümlelerin hangisinden başlayarak ikinci paragrafa geçilmelidir? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 8. Hemen her şeyin tekdüze, sıradan yaşandığı küçük kentimde aşırı sevinçler, aşırı acılar en- der yaşanırdı. Bağa gitmek sevindirirdi beni, bahçedeki tavukların yumurtlaması... Üzülür- düm köselesi sökülen kundurama. Her şey kıttı ama sahip olduklarımızla yetinmeyi biliyorduk. Paylaşmayı seviyorduk. Belki de ..................... Bu paragraf aşağıdakilerden hangisiyle sür- dürülemez? A) bu nedenle çok güzeldi yaşantımız. B) bu yüzden hayatımızda kıskançlıklara yer yoktu. C) bu sebeple hayatımızda bencillikler değil dostluklar egemendi. D) hayatımızın basitliği ve sıradanlığı bizi mut- suz ederdi. 9. Her şeye rağmen yazmak; en çok da unutma- mak, kayda geçirmek için yazmak. Mektubun hayatımızı yönlendiren en belirgin özelliklerin- den biri de bu olsa gerek. Kimi zaman unuttuk- larımızı yeniden bilinç düzeyine çıkarmak gibi bir çabaya âlet olur mektuplar. Geçmişi ve ge- lecekteki şimdiyi açığa çıkartmanın en özgün yoludur mektup yazmak. Bir unutuluşlar ırmağı içinde yer alan bilincimizin önümüze çıkardığı tuzaklara karşı bundan daha etkili bir yol ne olabilir ki? Bu parçanın konusu aşağıdakilerden hangi- si olabilir? A) Yazmanın önemi B) Mektup ve insan C) Mektup yazmanın önemi D) Unutmak ve yazmak 10. Sabah dokuzda müşterilere açarız kahveyi, kar- deşimle birlikte. Açmadan önce çayı demlemiş, kahve makinesini temizlemiş, makinenin suyu- nu tazelemiş oluruz. Kapıyı açmışsak her şey hazır olmuştur, müşterilerimize sunabileceği- miz çok fazla seçenek olmasa da, bu saatlerde tek bir müşteri gelmese de. Olay Zaman Yer Kişiler Parçadan hareketle, tabloya sırasıyla aşağı- dakilerden hangileri getirilmelidir? A) Kahvenin açılması - gündüz - kahve - yazar B) Kahvenin açılması - sabah - kahve - yazar ve kardeşi C) Kahvenin temizlenmesi - sabah - kahve - yazar ve kardeşi D) Kahvenin yapılışı - sabah - kahve - yazar 11. (1) Kötü ya da orta hâlli bir şairin de güzel bir şiir yazdığı, hatta bu şiirin ulusal antolojide (seçki- de) yer aldığı görülmüştür. (2) Ama bu da o şiirin şairini iyi, büyük şair düzeyine çıkartamaz. (3) Kalan ve biraz yer kazanan, şairin kendisi de- ğil; o şiiridir. (4) Bir şiiri, bir ya da birkaç dize- siyle, ya da bir şairi, bir şiiriyle değerlendirmek doğru değildir. Yukarıdaki numaralanmış cümlelerin hangi- sinde parçanın ana düşüncesi belirtilmiştir? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=