UYGUN - KAZANIM TARAMA TESTİ - KTT - MATEMATİK 8. SINIF

SADIK UYGUN YAYINLARI - 8. SINIF - MATEMATİK - KAZANIM TARAMA TESTİ www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr MATEMATİK ÜNİTE 1 8. Sınıf Doğru :....................................... Yanlış :....................................... Boş :....................................... Puan :....................................... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C D 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C D 8. A = 2 x . 3 . 5 2 B = 2 3 . 3 . 5 Yukarıda asal çarpanlarına ayrılmış hâlleri verilen A ve B sayılarının EKOK’u 1200 ol- duğuna göre x kaçtır? K. 8.1.1.2 A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 9. 4’e bölündüğünde 3, 5’e bölündüğünde 4 kalanını veren 100’den büyük en küçük A sayısı aşağıdakilerden hangisidir? K. 8.1.1.2 A) 101 B) 114 C) 119 D) 121 10. (x – 2) ile (y + 3) sayıları aralarında asal sayı- lardır. x – 2 y + 3 12 21 = olduğuna göre x + y toplamı kaçtır? K. 8.1.1.3 A) 9 B) 10 C) 11 D) 12 11. Kısa kenarı 84 m, uzun kenarı 120 m olan bir tarlanın etrafına eşit aralıklarla ağaç dikilecektir. Köşelere de dikilmek şartıyla bu iş için en az kaç tane ağaca ihtiyaç vardır? K. 8.1.1.2 A) 34 B) 36 C) 40 D) 48 12. İki öğrenciden biri 12 günde bir, diğeri 15 günde bir deneme sınavına girmektedir. Buna göre bu iki öğrenci birlikte girdikleri ilk sınavdan kaç gün sonra tekrar birlikte sı- nava girerler? K. 8.1.1.2 A) 36 B) 42 C) 54 D) 60 13. Ahmet amca kısa kenarı 12 m, uzun kenarı 28 m olan tarlasının etrafına köşelere de dikilmek şartıyla eşit aralıklarla ağaç dikecektir. Buna göre Ahmet amcanın bu iş için en az kaç ağaca ihtiyacı vardır? K. 8.1.1.2 A) 20 B) 24 C) 26 D) 30 14. Bir sınıftaki öğrenciler üçer üçer ve yedişer ye- dişer gruplandırıldığında 2 öğrenci boşta kalı- yor. Bu sınıfta 40’tan fazla öğrenci olduğuna göre sınıf mevcudu kaçtır? K. 8.1.1.2 A) 40 B) 44 C) 46 D) 48 15. Selim iki basamaklı asal sayılar üzerinde bir araştırma yapıyor. Yaptığı araştırmanın adım- ları aşağıdaki gibidir. • İki basamaklı asal sayıların rakamlarının karelerini alıyor. • Elde ettiği sayıların farklarının mutlak değe- rini alıyor. • Mutlak değeri asal sayı olan sayılara ŞA- HANE ASAL adını veriyor. Örneğin: 23 sayısını inceleyelim. |4 – 9| = 5 5 asal olduğu için 23 şahane asaldır. Buna göre, aşağıda verilen sayılardan han- gisi Şahane Asal’dır? K. 8.1.1.2 A) 17 B) 21 C) 67 D) 97 8961

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=