UYGUN - FÖY İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8. SINIF

www.sadikuygun.com.tr 2 PRATİK YAPALIM A. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kavramları yazınız. Gençliğe Hitabe Resim ve Heykel Tevhid-i Tedrisat Yeni Türk alfabesi Darülfünun Nutuk 1 Mustafa Kemal, ...................................... adlı eserinde 19 Mayıs 1919’dan 1927 yılına ka- dar olan olayları anlatmıştır. 2 Mustafa Kemal, Nutuk’u ............................... ..ile bitirmiştir. 3 1 Kasım 1928’te ............................................ kabul edilmiştir. 4 3 Mart 1924’te ....................................... Ka- nunu çıkartılmıştır. 5 1937 yılında ......................................... Mü- zesi açılmıştır. 6 ......................................... kaldırılarak İstan- bul Üniversitesi kurulmuştur. B. Aşağıda verilen cümlelerdeki yargılar doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız. 1 Atatürk, 1 Kasım 1928’de Latin alfabesi- nin kabulünü “Nutuk” adlı eserinde yaz- mıştır. 2 Türkiye, Arap alfabesi yerine Latin alfa- besini kabul etmiştir. 3 Millet Mekteplerinde sadece erkeklere okuma yazma öğretilmiştir. 4 1928 yılında Güzel Sanatlar Akademisi açılmıştır. 5 1924 yılında Musiki Muallim Mektebi açılmıştır. C. Aşağıda verilen kavramların harflerini ilgili ol- dukları ifadelere yazınız. Güzel Sanatlar Akademisi a b c Devlet Konservatuvarı Türkiye İdman Cemiyeti Spor Müzik Sanat D. Aşağıda verilen kavramların numaralarını ilgili oldukları yargılarla eşleştiriniz. Tevhid-i Tedrisat Darülfünun Millet Mektepleri 1 2 3 Osmanlı üniversitesi olup çağa ayak uydura- maması ve yetersiz kalması sebebi ile kaldı- rılmıştır. Eğitim ve öğretim birleştirilmiştir Birçok Türk vatandaşı okuma yazma öğren- miştir. E. Aşağıdaki soruları yanıtlayınız. 1. Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nun çıkarılma amaç- ları nelerdir? ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 2. İsviçreli Prof. Dr. Malche’nin üniversite reformu için hazırladığı raporda nelere yer verilmiştir? ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 3. Türk halkının okuma yazma oranını artırmak için neler yapılmıştır? ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 4. Güzel sanatları geliştirmek için ne gibi çalış- malar yapılmıştır. ........................................................................ ........................................................................ ........................................................................ 5. Spor alanında yapılan gelişmeler nelerdir? ........................................................................ ........................................................................ Nutuk Gençliğe Hitabe Yeni Türk alfabesi Tevhid-i Tedrisat D Y Y D D 2 1 3 Öğretim üyelerinin yurt dışında yetiştirilmesini Kütüphanelerin iyileştirilmesini Öğrencilerin araştırılmaya yöneltilmesini 1 Kasım 1928’de Latin alfabesi kabul edilmiş- tir. Millet Mektepleri açılarak halka okuma ve yazma öğretilmiştir. Eğitim ve öğretim birliği sağlanmak istenmiştir. Halk arasında kültürel birlik sağlanmak istenmiştir. Eğitim düzeyi yükseltilmek istenmiştir. c b a Berlin Olimpiyatları’na sporcu gönderildi. Be- den Eğitimi Bölümü açıldı. Güzel Sanatlar Akademisi açılmıştır. Musiki Muallim Mektebi açılmıştır. Konservatuvarlar açılmıştır. Resim ve Heykel Darülfünun

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=