UYGUN MATEMATİK - 8. SINIF MATEMATİK

7. 19 litrelik bir damacana suyun tamamı 625 cm 3 , 750 cm 3 ve 1000 cm 3 lük şişelere paylaştırılı- yor. Sonra her bir şişe numaralandırılıyor. Bu numaralar özdeş kartlara yazılıyor. Boş bir torbaya atılan kartlar arasından rast- gele bir kart seçildiğinde üzerinde yazan nu- maranın; 625 cm 3 , 750 cm 3 ve 1000 cm 3 lük şişelerden birine ait olma olasılıkları eşit ise bu şişelerden toplam kaç tane vardır? M. 8.5.1.3 A) 24 B) 28 C) 30 D) 32 8. Bazı üç basamaklı sayılar özdeş kartlara yazılarak yukarıdaki torbanın içine atılmış- tır. Torbanın içindeki sayılar ile ilgili özellikler aşağıdaki gibidir. • Torbadaki sayılar a, b ve c rakamları ile oluşturulmuştur. • abc üç basamaklı bir sayı olmak üzere a, b ve c arasında a + b = c ilişkisi vardır. • a, b ve c 5’ten küçük rakamlardır. Buna göre torbadan rastgele çekilen bir kartın üzerinde 200’den küçük bir sayının yazma olasılığı kaçtır? M. 8.5.1.5 A) 3 7 B) 2 5 C) 6 11 D) 8 15 9. Not Kız Erkek 0 - 40 3 6 41 - 60 4 2 61 - 80 2 3 81 - 10 5 4 Yukarıdaki tabloda bir sınıftaki öğrencilerin matematik dersinden aldıkları notlar verilmiş- tir. 60’ın üzerinde not alan öğrenciler başarılı sayıldığına göre bu sınıftan rastgele seçi- len bir öğrencinin başarılı kız olma olasılığı kaçtır? M. 8.5.1.5 A) 5 29 B) 7 29 C) 9 29 D) 14 29 10. 20 m 20 m 40 m 20 m 100 m 100 m Paraşütle atlama eğitiminde öğrencilerden bir kenarı 100 m olan kare şeklindeki bir alana atlamaları isteniyor. Bu alanın içinde bulunan kare ve dikdörtgen şeklindeki sarı alanlara atlanırsa eğitim başarıyla tamamlanmaktadır. Buna göre bu alana atlayış yapan bir öğ- rencinin başarılı olma olasılığı kaçtır? M. 8.5.1.5 A) 1 2 B) 8 25 C) 3 25 D) 1 25 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C D 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C D 8. Sınıf Matematik 19

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=