UYGUN MATEMATİK - 8. SINIF MATEMATİK
TAKILDIĞINDA BAK: Daire Grafiği: a) Bir bütünün parçalarını karşılaştırmak için en uygun gra- fiktir. Aynı anda birden çok değişkene göre dairedeki ve- riler karşılaştırılamaz. b) Daire grafiği oluşturma: Daire grafiği hazırlanırken toplam veriler 360° olacak şe- kilde her bir veri oranlanır. Daire grafiğinin toplamı %100 olarak da kabul edilebilir. Bu oranlar, her bir verinin gösterileceği daire diliminin merkez açısı olur. 90° Resim Müzik Beden Eğitimi Fen Bilimleri Türkçe Matematik 10° 120° 10° 50° 80° (8 - A sınıfının en sevdiği derslerin daire grafiği) Hayvancılık 120° 150° 30° Turizm (Yaz) Tarım Turizm (Kültür) Yukarıdaki daire grafiği bir bölgenin kazanç elde ettiği gelir kaynaklarının 2021 yılının ve- rilerine göre düzenlenmiş hâlidir. 6 ve 7. soruları grafiğe göre yanıtlayınız. 6. Tarım alanından elde edilen gelir 75 mil- yon lira ise kültür turizminden elde edilen gelir kaç milyon liradır? M.8.4.1.2 A) 15 B) 12 C) 9 D) 6 7. Hayvancılık gelirinin 5 3 ’i büyükbaş hay- vancılığa ait olduğuna göre büyükbaş hay- vancılık tüm gelirlerin yüzde kaçını oluştu- rur? M.8.4.1.2 A) 20 B) 36 C) 40 D) 72 Otobüs Metro Gemi Tramvay %40 %30 %25 %5 Yukarıdaki tablo 200 kişilik bir öğrenci grubu- na kullandıkları ulaşım aracı sorularak oluş- turulmuştur. 8 ve 9. soruları tabloya göre yanıtlayınız. 8. I. Metroya ait daire diliminin merkez açısı- nın ölçüsü 108° olur. II. Tramvaya ait daire diliminin merkez açısı- nın ölçüsü 18° olur. III. Otobüse ait daire diliminin merkez açısı- nın ölçüsü bir tam sayı olarak ifade edile- mez. IV. Gemiyi kullananların sayısı ile gemiye ait daire diliminin merkez açısının ölçüsü aynı sayıdır. Tabloya göre bir daire grafiği çizildiğinde, verilen bilgilerden hangileri doğru olur? M.8.4.1.2 A) I ve IV B) II ve III C) I ve II D) III ve IV 9. Metro ile ulaşım sağlayanların sayısı, gemi ile ulaşım sağlayanların sayısından kaç fazladır? M.8.4.1.2 A) 5 B) 6 C) 8 D) 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C D 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C D 8. Sınıf Matematik 13
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=