UYGUN - PRATİK DEFTER - SOSYAL BİLGİLER 7. SINIF
105 4. ÜNİTE: BİLİM, TEKNOLOJİ VE TOPLUM b. Orta Çağ’da İslam Dünyasında Düşünce Özgürlüğü ve Bilim ✓ İslam dünyasında, ............ ve Hindistan’da düşünce- ler kısıtlanmamıştır. ✓ Orta Çağ’da Avrupa’nın aksine doğuda (İslam Dün- yası) özgürlükler son derece fazla idi. c. Günümüzde Düşünce Özgürlüğü Sonuç: ✓ Tüm baskılara rağmen Avrupa’da özgürlükler ....................... ve Reform hareketleriyle elde edildi. ✓ Avrupa, Rönesans ve Reform’dan sonra .......................... Çağ’ına girdi. ✓ Pozitif düşünce önem kazandı. ✓ Aydınlanma Çağ’ındaki gelişmeler. Sanayi İnkılabı’nı gerçekleştirdi. ✓ Bruno’yu, gezegenler var dediği için öldüren .................... kilisesi hata yaptığını daha sonra anladı, gezegenlerin varlığını kabul etti. ✓ Fransız İhtilali düşünce dünyasına önemli katkılar sağladı. Hak, adalet, eşilik, özgürlük kavramları önem kazandı. T.C. Anayasası Madde 27 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Madde 10 Herkes, bilim ve sanatı serbestçe öğrenme ve öğretme, açıklama, yayma ve bu alanlarda her türlü araştırma hakkına sahiptir. Herkes, ifade özgürlüğü hakkına sahiptir. Bu hak, kamu haklarının müdahalesi ol- maksızın ve ulusal sınırlara bakılmaksızın, bir görüşe sahip olma, haber ve düşün- celeri elde etme ve bunları ulaştırma özgürlüğünü de içerir. Pozitif Düşünce - İnsanı, evreni, doğayı konu alır. - Doğayı, deney ve gözlem ile açıklar. - Birey ön planda tutulur. - Bilimsel ve teknik çalışmalar yapılır. Çin Rönesans Aydınlanma Katolik UYGUN PRATİK DEFTER SOSYAL BİLGİLER 7
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=