UYGUN - BİLGİLİ ÖN TEST - SOSYAL BİLGİLER 7. SINIF

www.sadikuygun.com.tr SADIK UYGUN YAYINLARI www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr BİLGİ: İnsanlar arasında gerçekleşen duygu, düşünce davra- nış ve bilgi alışverişine iletişim denir. Kullandığımız yöntem ve araçlara göre iletişim üçe ayrılır. • Sözlü iletişim: Konuşarak kurduğumuz iletişimdir. • Yazılı iletişim: Yazı kullanarak gerçekleştirdiğimiz iletişimdir. • Sözsüz İletişim: Beden hareketleri, jestler, mimikler, ses tonu, fiziksel görüntü ve kıyafetler gibi sözel olmayan birçok unsuru içermektedir. Sözsüz iletişim, sözlü iletişimin niteli- ğini etkiler. 1 Sosyal bilgiler sınavında öğretmen, öğrenci- lerine aşağıdaki ifadeleri vermiş ve bu ifade- lerden doğru olanlara “ 3 ”, yanlış olanlara “ 7 ” işareti koymalarını istemiştir. 1 2 3 4 İletişim kavramı; bilgi paylaşma, aktarma ve algılama süreci olarak tanımlanabilir. Yüz yüze veya telefonla yaptığımız görüş- meler sözlü iletişim örnekleridir. Mektuplar, elektronik postalar yazılı iletişi- me örnektir. İletişim sırasında jest, mimik ve ses tonu- nun önemi yoktur. Buna göre öğrenciler, sınavdan tam puan alabilmek için sırasıyla aşağıdaki işaret- lerden hangilerini kullanmalıdır? SB.7.1.1 A) B) C) D) 3 3 7 3 7 7 7 3 7 3 3 7 3 3 3 7 BİLGİ: Etkili iletişim kişinin gelişimine katkı sağladığı gibi top- luma uyumunu da etkiler. Etkili iletişimi konuşmacıdan kay- naklı olumsuz etkileyen sorunlardan başlıcaları: • İyi hazırlanmamış konuşma metni • Eksik bilgi ve mesaj verme • Yanlış anlaşılmaya neden olacak kullanma • Aynı ses tonu ile sıkıcı konuşma • Dinleyiciye karşı ön yargılı olma • Dinleyicinin seviyesine uygun konuşmama 2 İletişim temelde konuşmaya dayanır. Ancak konuş- mak, insan ilişkilerinde yapıcı olduğu kadar yıkıcı da olabilir. Karşımızdakini bize yakınlaştırdığı gibi bizden uzaklaştırabilir de. Kişiler etkileşimde bulun- dukları sırada, bu etkileşimden doğan düşünce ve duyguları paylaşabilirlerse kendilerini aşmış olurlar. Bu metinden yola çıkılarak aşağıdaki yar- gılardan hangisine ulaşılabilir? SB.7.1.1 A) Etkili iletişim kurmada konuşmak tek ba- şına yeterli değildir. B) İletişimde karşımızdakinin ne istediği de- ğil, bizim ne istediğimiz önemlidir. C) Karşımızdakiyle iletişim kurmada en iyi yol sürekli konuşmaktır. D) Konuşmak, insan ilişkilerinde her zaman yapıcı bir rol oynamaktadır. BİLGİ: Etkili iletişimi dinleyiciden kaynaklı olumsuz etkileyen sorunlardan başlıcaları: • Dikkatsiz dinleme • Bilgi eksikliği • Ön yargılı dinleme • Geri bildirim yapmama • Yetersiz algılama, yanlış yorumlama • Soru sormama 3 Vay, Karagöz’üm benim! iki gözüm, merhaba. Hoş geldin suda pişmiş bal kabağı. Sen de hep o geveze musibetsin. Karagöz’üm sen hiç ehl-i sohbet değilsin. Karagöz ile Hacivat arasında yaşanan ile- tişim eksikliğinin sebepleri arasında han- gisini gösteremeyiz? SB.7.1.1 A) Dikkatsiz dinleme B) Yetersiz algılama C) Yanlış yorumlama D) Soru sormama İnsandan İnsana Giden Yol - İletişimin Gücü - I 01 1. ÜNİTE

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=