UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF
6. ÜNİTE ETKİN VATANDAŞLIK ÜNİTE DENEME SINAVI 187 UYGUN SOSYAL BİLGİLER 5 SPOTLU SORU BANKASI 10 Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfı (KEDV), 1986 yılında kadınların ekonomik durumlarını ve ya- şam kalitelerini iyileştirmek amacıyla kurulmuştur. Kâr amacı gütmeyen bir sivil toplum kuruluşu olan KEDV, dar gelirli bölgelerde kadınlara ve çocuklara yönelik çalışmalar yapar. Kadınların bireysel ve top- lumsal yaşamlarını iyileştirme çabalarını destekler. Kadınların kendilerini geliştirebilecekleri ortamlar oluşturur. Verilen bu parçaya bakılarak Kadın Emeğini Değerlendirme Vakfının aşağıdaki alanların hangisine yönelik çalışmalarda bulunduğu söylenebilir? SB.5.6.1 A) Sağlık B) İnsan hakları C) Eğitim D) Çevre sorunları 11 • Demokrasilerde devleti yönetme yetkisinin mil- lete ait olmasına ........... ★ ........... adı verilir. • Kişilerin kanunlar karşısında aynı haklara sa- hip olmasına ............ ● ............ denir. Bu ifadelerde sembollendirilerek boş bırakılan yerlere aşağıdakilerin hangisinde verilenler geti- rilmelidir? SB.5.6.3 ★ ● A) siyasi parti özgürlük B) millî eşitlik egemenlik C) hukukun seçme ve üstünlüğü seçilme D) eşitlik seçim © SADIK UYGUN YAYINLARI © 12 UNICEF’in her yıl yayımladığı ana rapor olan Dünya Çocuklarının Durumu, hükûmetlerin, donör- lerin, iş çevrelerinin ve uluslararası kuruluşların mevcut ihtiyaçları karşılama çabalarını hızlandırma- maları halinde dünyanın en yoksul çocuklarını nelerin beklediğini çarpıcı biçimde ortaya koymaktadır. Sahra Altı Afrikası’nda en az 247 milyon çocuk ya da her üç çocuktan ikisi çok yönlü yoksulluk içinde, yani yaşayıp gelişebilmek için gerekli olan temel beslenme ihtiyaçlardan yoksun bulunmaktadır. Aynı bölgede, nüfusun en yoksul beşte birlik kesiminden 20-24 yaş grubu gençlerin hemen hemen yüzde 60’ı dört yıldan az okula gitmektedir. Unicef’in verdiği raporda Sahra Altı Afrikası’nda çocukların; I. Eğitim II. Yaşama III. Barınma haklarından hangileri ihlal edilmiştir? SB.5.6.1 A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=