UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - MATEMATİK 5. SINIF
4. ÜNİTE www.sadikuygun.com.tr 166 TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER YENİ NESİL TEST 1 Arda, bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrendiği kodlarla aşağıdaki oyunu tasarlamıştır. 1 birim 1 birim Yukarı Aşağı Sol Sağ Oyunun amacı, bir tavşanı yön tuşları ile hareket ettirerek belirli bir hedefe koyulan havuca en kısa yoldan ulaştırmaktır. Tavşan en kısa yoldan hedefe ulaştırıldığında ekranda “TEBRİKLER” yazısı çıkmaktadır. Daha uzun bir yoldan hedefe ulaştırıldığında ise “TEKRAR DENEYİNİZ” yazısı çıkmaktadır. Arda’nın tasarladığı bu oyunda tavşanı 1 birim hareket ettirmek için belirlenen yön tuşuna bir kez basılması gerekmektedir. Örnek: Tavşanı bulunduğu konumun 2 birim aşağısında ve 1 birim solunda olan havuca ulaştırmak için 2 kere aşağı yön tuşuna, 1 kere sol yön tuşuna basmak gerekir. Buna göre şekildeki tavşan havuca ulaştırılmak istenirse “TEBRİKLER” yazısının çıkması için hangi yön tuşlarına kaç kere basılması gerekir? M.5.2.1.2 A) 7 kere sağ, 5 kere yukarı B) 8 kere sağ, 5 kere yukarı, 1 kere sol C) 6 kere yukarı, 8 kere sağ D) 6 kere yukarı, 7 kere sağ, 1 kere aşağı 97 Videolu çözümler için QR kodu okutunuz.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=