UYGUN - SPOTLU SORU BANKASI - FEN BİLİMLERİ 5. SINIF

İNSAN VE ÇEVRE SPOT BİLGİLER 6. ÜNİTE 119 UYGUN FEN BİLİMLERİ 5 SPOTLU SORU BANKASI Video çözümler için QR kodu okutunuz. 5 Dünyada nesli tüken- mekte olan hayvan türleri: • Kutup ayısı • Su samuru • Penguen • Caretta caretta • Meksika yunusu • Siyah ayaklı dağ gelinciği Bu canlılar koruma altına alınmıştır. 6 Biyolojik çeşitliliği teh- dit eden faktörler: • Plansız ve kontrol- süz bina yapımı • Aşırı avlanma • Maden ocaklarının açılması • Yaşam alanlarının yok olması • Orman yangınları 7 Biyoçeşitliliği korumak için yapılacak uygulama- lar: • Canlı türlerinin ken- di yaşam alanında korunması • Millî ve tabiat park- larının oluşturulma- sı • İnsanların bilinç- lendirilmesi ve bu konuda derneklerin kurulması Biyoçeşitlilik © SADIK UYGUN YAYINLARI © 1 Kelaynak kuşu Görseldeki canlı türü ile ilgili, 1 Türkiye'de koruma altına alın- mıştır. 2 Nesli tükenme tehlikesi ile kar- şı karşıya kalmıştır. 3 Geçmişte ülkemizde yaşamış, şu an nesli tükenmiştir. ifadelerinden hangisi ya da hangileri doğrudur? F.5.6.1.1 A) Yalnız 3 B) 1 ve 2 C) 1 ve 3 D) Yalnız 2 (Spot 1 ve 2'ye göre) 2 Biyoçeşitliliği tehdit eden fak- törlere aşağıdakilerden hangisi örnek verilemez? F.5.6.1.2 A) Çevre kirliliği B) Hızlı nüfus artışı C) Tabiat parklarının oluşturulması D) Orman yangınları (Spot 6'ya göre) 3 Ülkemizde bulunan canlıların neslinin devamını sağlamak için aşağıdakilerden hangisinin ya- pılması uygun değildir? F.5.6.1.2 A) Halkı biyolojik çeşitliliğin önemi konusunda eğitmek B) Canlı türlerinin korunması için yasal düzenlemeler yapmak C) Canlı türlerini yaşadığı ortam- larda korunmak D) Ormanlık arazileri tarım alanla- rına çevirmek (Spot 7'ye göre) ÖĞRETEN TEST 53 4 Sözleşme kapsamında çevrenin korunması ile ilgili yapılacak çalışmaların bir bölümünün verildiği bu haber metnine göre hangisi söylenemez? F.5.6.1.1 A) Risk altında bulunan bitki ve hayvan türlerini korumak B) Uluslararası alanda biyoçeşitliliği korumak C) İklim değişikliği ve kirliliğe karşı çevreyi korumak D) Kültürel ve doğal mirası korumak (Spot 6 ve 7'ye göre)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=