UYGUN FASİKÜL - 5. SINIF TÜRKÇE

6. (1) Bilinen ilk hesap makinesi abaküstür. (2) Abaküs, ilk kez Atina yakınlarındaki Salamis Adası’nda kullanıldı. (3) İkinci sınıfta, biz de matematik dersinde aba- küs kullanmıştık. (4) Üzerine birçok sütun oyulmuş mermer abaküste sayıları, minik çakıl taşları simgeliyordu. (5) Örneğin 38 sayısı; onluklar oyuğuna 3 taş, birlikler oyuğuna 8 taş yerleştirilerek gösterilirdi. Bu paragrafta kaç numaralı cümle an- latımın akışını bozmaktadır? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 7. (1) Arı kovanında en çok görevi olan arı- lar, dişi işçi arılardır. (2) Ana arı ve erkek arı ise arı neslinin devamını sağlamaktan sorumludur. (3) Arıların bal yapmaktan başka görevleri de vardır. (4) Arı ailesi içinde düzen ve iş birliğinin sağlanmasın- da ana arının rolü büyüktür. (5) Ana arı, vücudunda meydana getirdiği bazı salgı- larla ailedeki diğer arıları kontrol eder. Numaralanmış cümlelerin hangisi bu paragrafta anlatım akışını bozmakta- dır? A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 8. Artık doğru bildiğimiz yanlışlardan sıyrılıp gerçeklerle yüzleşmeliyiz. Zaten yeterin- ce vakit kaybettik. Yanlışlarda ısrar ede- rek daha fazla kandırmayalım kendimizi, ……………………… Bu metinde boş bırakılan yere mantık akışına göre aşağıdakilerin hangisi ge- tirilir? A) vaktimizi boşa harcamayalım. B) biraz daha düşünelim. C) eskisi gibi devam edelim. D) zamanla her şey eski hâline döner. 9. TAKILDIĞINDA BAK: Paragraf ta- mamlanırken paragrafın konu ve ana düşüncesine en uygun cümle seçil- melidir. Aslında daha çok zamanımız vardı. Bunu bilmesine rağmen etrafımızda dolaşıyor ve sürekli acele etmemizi söylüyordu. Geç kalmayı sevmediğini söyleyip sürekli bizi ikaz ediyordu. Tam gömleğimi giyecektim ki ütüsüz olduğunu fark ettim. Aceleden ……………………………… Bu metinde boş bırakılan yere aşağıda- kilerin hangisi getirilirse metnin anlam bütünlüğü sağlanmış olur? A) üstümüze düşmüştü. B) paçaları sıvamıştı. C) iğne ipliğe dönmüştü. D) iki ayağımızı bir pabuca sokmuştu. 5. Sınıf Türkçe 26

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=