UYGUN FASİKÜL - 5. SINIF TÜRKÇE

1. İnsanın, yaşamı için birçok besin madde- sine gereksinimi vardır. İnsanın, sağlıklı büyümesi ve gelişmesi, sağlıklı ve üretken olarak uzun süre yaşaması için bu besin maddelerinin her birinden günlük ne ka- dar alması gerektiği belirlenmiştir. Bu be- sinlerin herhangi biri alınmadığında ya da gereğinden az alındığında büyüme ve ge- lişme yavaşlar, sağlık bozulur. Gereğinden fazla besin maddesi tüketilirse çok alınan bazı besinler vücutta yağ olarak depolan- dığından sağlık için zararlı olur. Bu paragraftan çıkarılabilecek sonuç aşağıdakilerin hangisidir? A) Katkı maddesi taşıyan gıdalardan uzak durulmalıdır. B) Kişi nasıl beslenmesi gerektiğine kendi karar vermelidir. C) Sevdiğimiz besinleri biraz daha fazla tüketebiliriz. D) Sağlıklı yaşamak için her besinden be- lirlenen miktarda tüketmeliyiz. 2. Baba önde yürüyordu. Çocuğu ise arka- sından vitrinlere baka baka onu takip edi- yordu. Dört yaşındaki çocuk biraz sonra bir yetişkin edasıyla önce ellerini arkasın- da birleştirdi. Sonra sırtındaki yeleğini çı- karıp omzuna attı. Birkaç adım sonra da yerdeki taşa tekme atmaya çalıştı ama başaramadı. Neden böyle davrandığını düşünürken gözüm beş on adım önünde giden babasına takıldı. Çocuk, babasının yaptıklarını yapıyordu. Bu metnin ana düşüncesi aşağıdakile- rin hangisidir? A) Çocuklar bazı olumsuz davranışlar sergileyebilir. B) Her çocuk farklı davranabilir. C) Anne-babalar çocuklarına örnek olduk- larını hiçbir zaman unutmamalıdır. D) Yolda yürürken davranışlarımıza dik- kat etmeliyiz. 3. Bir anne, özellikle aile için çok büyük bir özveri gösterir. Aile gerek günlük ihtiyaç- ların giderilmesi gerekse duygusal olarak doyurulması konusunda sürekli fedakârlık yapmak zorundadır. Üstelik bu fedakârlı- ğın bir süresi de yoktur. Herkes anneden bunu bekler. Bu metnin ana düşüncesi aşağıdaki deyimlerden hangisi ile ifade edilebi- lir? A) Kılı kırk yarmak B) Yere göğe sığdıramamak C) Saçını süpürge etmek D) Aba altından sopa göstermek 4. TAKILDIĞINDA BAK: Parçada yaza- rın okuyucuya vermek istediği me- saj, parçanın ana düşüncesidir. (1) Hayvan sevgisi; insandaki yardımlaş- ma, iyilik gibi duyguları geliştirir. (2) İnsan- ların gelişiminde, hayvanların ve doğanın, özellikle de evcil hayvanların sanıldığından fazla olumlu etkisi vardır. (3) Hayvan sevgi- si; hayvanları kafeslere veya akvaryumlara hapsetmekten öte bir şeydir. (4) Çocukla- rımızın sosyalleşebilmeleri ve gelecekte iyi bir insan olabilmeleri için çocuklarımıza hayvan sevginin aşılanması şarttır. Bu metnin ana düşüncesi numaralan- mış cümlelerin hangisinde verilmiştir? A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 5. Sınıf Türkçe 11 KONU TARAMA TESTİ-02 Paragrafta Ana Düşünce

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=