UYGUN FASİKÜL - 5. SINIF TÜRKÇE
1. Öznel Nesnel 1 Mehmet çok iyi şiir yazıyor. 3 2 Yarın hava yağışlı olacakmış. 3 3 Sirke kokusunu sev- miyorum. 3 4 Pamukkale pamuk gibi bir ilçemizdir. 3 Tablodaki kaç numaralı cümlenin an- lam özelliği yanlış işaretlenmiştir? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 2. Aşağıdaki cümlelerden hangisinin an- lam ilişkisi yay ayraç içinde yanlış ve- rilmiştir? A) Yağmur yağınca gezimiz iptal oldu. (Neden-Sonuç) B) Her gün yirmi dakika kitap okursan kendini iyi hissedersin. (Koşul-Sonuç) C) Dünyayı gezebilmek için para biriktiri- yordu. (Amaç-Sonuç) D) Çocuklarla ilgilen ki gelecekte başarılı olsunlar. (Amaç-Sonuç) 3. “Futbolcu rüzgâr gibi hızlı koşuyordu.” cümlesi ile aynı anlam özelliğine sahip olan cümle aşağıdakilerden hangisidir? A) Yiğit, Caner’e göre daha disiplinli bir öğrencidir. B) Elimdeki poşetler o kadar ağır ki kolum koptu. C) Gözleri mavi denizleri arındırıyordu bu çocuğun. D) Gezip gördüklerim arasında en güze- liydi Şirince. 4. Oya öğretmen, öğrencilerinden karşılaş- tırma anlamı içeren bir cümle yazmalarını istemiştir. Hangi öğrenci tahtaya doğru cümleyi yazmıştır? A) B) C) D) Yaz tatilinde sevdiğim film vizyona girecek. 29 Ekim’de Sinop çok güzel oluyor. Toprak kokusunu, bütün koku- lardan daha çok seviyorum. Kedileri beslemek için dışarı çıktı. 5. H ➞ çıkmaz l ➞ huy a ➞ can n ➞ çıkmayınca Yukarıdaki sözcüklerle anlamlı ve ku- rallı bir cümle oluşturduğumuzda sıra- lama nasıl olur? A) a , n , l , H B) l , H , a , n C) a , H , l , n D) H , a , l , n 5. Sınıf Türkçe 24 Cümlede Anlam KONU TARAMA TESTİ-06
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=