UYGUN FASİKÜL - 5. SINIF TÜRKÇE

Sevme, üzülme, mutluluk, acı gibi duygulardan söz eden ifadelerdir. Duygusal ifadeler ile ken- di duygularımızı ya da başkalarının duygularını ifade ederiz. Bir şeyin olduğundan çok daha fazla veya az gösterilerek anlatıldığı ifadelerdir. Abartma cüm- leleri bir durumun gerçek hayatta mümkün olmayacak şekilde az ya da çok ifade edilmesidir. Örnek: “Sınavda birinci olunca mutluluktan uçtu.” cümlesi sevinç anlamı taşımakta- dır. • ........................................................................................................ • ....................................................................................................... Örnek: “O kadar çok yedi ki karnı davul gibi oldu.” ifadesinde karnının büyüdü- ğünü anlatmak için davul gibi denilerek abartma yapılmıştır. • ........................................................................................................ • ....................................................................................................... Aşağıdaki cümlelerde duygusal ögeler ağır basıyorsa üzgün yüzü, abartılı sözler ağır basıyorsa şaşkın yüzü boyayınız. Yaptığı konuşmayla herkesi gülmekten öldürdü. Sıcaktan ortalık kavruldu. Yağmur yağdığında garip bir hüzün sarar yüreğimi. Soğuktan titreyen kediyi görünce çok üzüldüm. Gürültüden kafam davul gibi olmuştu. Onu karşımda görünce çok heyecanlandım. İstanbul’un altını üstüne getirdi ama onu bulamadı. 9 DUYGUSAL İFADELER ABARTILI İFADELER Öğrenci yorumu Öğrenci yorumu 5. Sınıf Türkçe 14

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=