UYGUN FASİKÜL - 5. SINIF TÜRKÇE

4. Annesinin özenle yaptığı yemeklere .................... kıvırırdı. .................. kırmak işte bu kadar kolaydı. Hâlbuki annesinin ne kadar üzüldüğünü fark etse, yiyecek bulamayan insanların durumunu görse utancından .............................. kızarırdı. Kendisine bu durumun ne kadar yanlış ol- duğunu anlatsam da ................................ diremeye devam ediyordu. Parçanın anlam bütünlüğüne bakıla- rak parçada boş bırakılan yerlere aşa- ğıdaki görsellerin hangisinin ifade etti- ği sözcük getirilemez? A) B) C) D) 5. Aşağıdakilerin hangisi görselin ifade ettiği atasözünün anlamıdır? A) İmkânları geniş bir işin başında bulu- nan kimse, bu imkânlardan az da olsa yararlanır. B) Çıkar sahibi insanlara karşı dikkatli davranmak gerekir. C) Alışverişte iki taraf da kendi çıkarını düşündüğünden iki dost arasındaki alışveriş, dostluğu bozabilir. D) Bazı insanlar öyle tatlı konuşurlar ki ağızlarından bal damlıyor zannedersin. 6. Sözcüğün bir ilgi ya da benzetme yoluy- la gerçek anlamından uzaklaştırılarak kullanılmasına "mecaz anlam" denir. Örnek: "Ali, öğrenmeye aç bir öğrenciy- di." cümlesinde "aç" sözcüğü "yemek yemesi gereken, tok karşıtı" anlamında değil, "istekli, hevesli" anlamına geldi- ğinden mecaz anlamlıdır. Buna göre “soğuk” sözcüğü aşağıdaki- lerin hangisinde mecaz anlamda kulla- nılmıştır? A) Güneşli ama soğuk bir gündü. B) Soğuk tavırla birbirlerini selamlayıp uzaklaştılar. C) Soğuk elleriyle bana dokununca irkil- dim. D) Seradaki ürünleri soğuktan korumaya çalışıyordu. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C D 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C D 5. Sınıf Türkçe 29

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=