UYGUN FASİKÜL - 5. SINIF TÜRKÇE

6. Annenden öğrendiğinle yetinme Çocuğum, Türkçeni geliştir. Dilimiz öylesine güzel ki Durgun göllerimizce duru, Akar sularımızca coşkulu… Ne var ki çocuğum, Güzellik de bakım ister! Rıfat ILGAZ Bu şiirin konusu aşağıdakilerin hangi- sidir? A) Dilin faydaları B) Türkçenin güzelliği C) Konuşmanın faydaları D) Türkçenin geliştirilmesi gerektiği 7. En iyi dostumuzdur kitaplar. Günlerce ka- pağını açmasak da küsmez bize. Ekmek istemez, su istemez. Sadece ilgi ister. Okunmak ister. İçindeki bilgiyi karşılıksız olarak bize sunar. Gece gündüz deme- den yardımımıza koşar. Zaman, mekân ayırmaz. Gerek otobüste, gerek sokakta, gerek okulda… Her yerde bizimle bera- berdir. Yeter ki açalım kapağını ve onu yalnızlıktan kurtaralım. Bu paragrafın ana düşüncesi aşağıda- kilerin hangisidir? A) Sadece boş zamanlarımızda kitap okumalıyız. B) Kitap okumak için uygun zamanı bek- lemeliyiz. C) En sağlıklı bilgi, kitaplardan edinilen bilgidir. D) Kitaplar karşılık beklemeyen, en iyi dostlarımızdır. 8. (1) Yeterli ve dengeli beslenen kişiler sağlıklıdırlar. (2) Hareketli ve esnek bir bedene, düzgün bir cilde; canlı, parlak saçlara ve gözlere sahiptirler. (3) Karınları tok olduğundan mutludurlar. (4) Kuvvetli, gelişimi normal kasları; çalışmaya istekli kişilikleri; boy uzunluğuna uygun vücut ağırlıkları ve normal zihinsel gelişimleri vardır. Bu metinde kaç numaralı cümle parag- rafın akışını bozmaktadır? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 9. Bir tehlike olmadığını anlayınca hız- lıca ağaçtan aşağı iniyor. Sincap, önce yuvasından kafasını çı- karıp etrafı kontrol ediyor. Yuvadaki yavru sincapların uzun süre yalnız bırakılmaması gerektiğini biliyor. Yere düşen meşe palamutlarından gözüne kestirdiğini kaptığı gibi yuva- sına geri dönüyor. 1 2 3 4 Numaralanmış cümleler anlam akışına göre sıralandığında sıralama nasıl ol- malıdır? A) 1, 2, 4, 3 B) 2, 4, 1, 3 C) 3, 4, 2, 1 D) 3, 2, 1, 4 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C D 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C D 5. Sınıf Türkçe 47

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=