UYGUN - BİLGİLİ ÖN TEST - TÜRKÇE 5. SINIF

www.sadikuygun.com.tr SADIK UYGUN YAYINLARI www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr 7 Aracımız köy meydanında durdu ve bizler indik. Köyden ayrılırken de yine ayaktaydı- lar. Ellerinde çiçeklerle bizi bekleyen muhtar ve köylüler, aracımızın etrafını sardı; bize doğru geldiler. Aracımız köye girdiğinde insanların bizi sokaklarda karşıladığını gördük. A I K Y Verilen cümlelerden anlamlı bir pa- ragraf oluşturulduğunda sıralama na- sıl olur? A) KAYI B) YAKI C) AYIK D) AYKI 8 Saatlerdir arıyorduk. Bir türlü bulamı- yorduk. Ben dolapların içine baktım. Annem koltukların arkasına ve altına baktı. Kardeşim de odaları tek tek kont- rol etti. Buna rağmen bulamadık. Sanki ……………….. Bu metinde boş bırakılan yere aşağı- dakilerin hangisi getirilirse anlam bü- tünlüğü sağlanmış olur? A) heyecandan uçacaktı. B) ne olduğunu anlamamıştım. C) yapacak bir şey kalmamıştı. D) yer yarılıp içine girmişti. 9 Su olmadan hayat olmaz. (1) Su sade- ce insan için değil tüm canlılar için çok önemlidir. (2) Nerede su varsa orada ha- yat vardır. (3) Bütün canlılar suya muh- taçtır. (4) Sularımızı temiz tutmalıyız. (5) Bulaşıcı hastalıkların birçoğu su yoluyla bulaşmaktadır. Bu metin iki parçaya ayrılmak istenir- se anlatım akışına göre ikinci parag- raf kaç numaralı cümle ile başlar? A) 4 B) 3 C) 2 D) 1 10 1. Özellikle de oyuncaklarını kendisi yaparken ve arkadaşlarıyla paylaşır- ken yaşamın pek çok ayrıntısını öğ- renir. 2. Oyuncaklarını üretirken emeği; arka- daşlarıyla oynarken insan ilişkilerini, insanların karakterini ve sorunlara çözüm bulmayı öğrenir. 3. Çocuk, oyun oynarken yaşam hak- kında pek çok şey öğrenir ve türlü deneyimler kazanır. 4. Dolayısıyla oyunlar çocukların hem eğlencesi hem de okuludur. Numaralanmış cümlelerden anlamlı bir paragraf oluşturulduğunda sırala- ma nasıl olur? A) 3-1-2-4 B) 2-3-4-1 C) 1-2-3-4 D) 4-3-2-1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C D 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C D

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=