UYGUN - BİLGİLİ ÖN TEST - FEN BİLİMLERİ 5. SINIF

www.sadikuygun.com.tr SADIK UYGUN YAYINLARI www.sadikuygun.com.tr www.sadikuygun.com.tr BİLGİ: Saydam Madde: Üzerine gelen ışığın tamamını geçi- ren maddelerdir. • Cam, hava, su vb. 1 Işık ışınlarının tamamına yakınını ge- çiren maddelere .....I..... madde denir ve buna .....II..... örnek verilebilir. Yukarıdaki cümlede I ve II numaralı yerlere hangileri gelmelidir? F.5.5.3.1 I II A) saydam tahta B) yarı saydam cam C) saydam hava D) opak buzlu cam BİLGİ: Opak (Saydam Olmayan) Madde: Üzerine düşen ışığı geçirmeyen maddelerdir. • Tahta, mukavva, metal levha vb. Not: Cismin kalınlığı arttıkça saydamlığı azalır. 2 Aşağıdaki maddeler ışığı geçirme du- rumlarına göre gruplandırılırsa hangi- si diğerlerinden farklı bir grupta yer alır? F.5.5.3.1 A) Beton B) Sisli hava C) Buzlu cam D) Yağlı kâğıt 3 Işığı hiç geçirmeyen mad- delere opak denir ve gözlük camı buna örnek verilebilir. Öğrencinin verdiği bilgi ile ilgili aşağı- dakilerden hangisi söylenebilir? F.5.5.3.1 A) Tanımı ve örneği doğrudur. B) Tanımı doğru, örneği yanlıştır. C) Tanımı yanlış, örneği doğrudur. D) Tanımı da örneği de yanlıştır. 4 Işık yayan cisimlerdir. Işık ışınlarının bir kısmını geçirir. Su, örnek verilebilir. Yukarıdaki ifadeler ilgili kavramlarla eşleştirildiğinde hangi seçenek açıkta kalır? F.5.5.3.1 A) Opak B) Saydam C) Işık kaynağı D) Yarı saydam BİLGİ: Yarı Saydam Madde: Üzerine gelen ışığın bir kısmını geçiren maddelerdir. • Buzlu cam, bulutlu ve sisli hava, yağlı kağıt vb. 5 Pencerelerden cam kullanmak içerinin aydınlık olmasını sağlar. Saydam mad- deler gözlük, saat, ampul yapımında kul- lanılır. Buna göre aşağıdakilerden hangisi saydam maddelere örnek gösterile- mez? F.5.5.3.1 A) Su B) Şeffaf poşet C) Cam D) Buzlu cam 6 Ece Cam Ece Tahta Yukarıdaki düzenekleri hazırlayıp gözlem yapan Ece, hangisini araştırı- yor olabilir? F.5.5.3.1 A) Işık bir enerji midir? B) Işığın yayılma şekli nasıldır? C) Işık kaynağı, ışık hızını etkiler mi? D) Işık, her maddeden geçebilir mi? Işığın Maddeyle Karşılaşması 04 5. ÜNİTE

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=