UYGUN - TÜRKÇE 4. SINIF
Uygun Türkçe 4 www.sadikuygun.com.tr 121 DEYİMLER VE ATASÖZLERİ / SÖZ VARLIĞINI GELİŞTİRME H a t ı r l a Konuşma kurallarını bilmeden konuşmak hem konuşanı hem dinleyeni zor du - rumda bırakır. Konuşma 1. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanları işaretleyiniz. Konuşma sırasında karşımızdakini dikkatle dinlemeliyiz. Çok iyi bildiğimiz konularda konuşmalıyız. Konuşma süresince karşımızdakinin sözünü kesmemeliyiz. Çevremize karşı alçakgönüllü olmamalıyız. Karşımızdaki kişiyi ya da kişileri küçümsememeliyiz. Karşımızdaki kişiyi etkilemek için “Sen ne anlarsın?” gibi ifadeler kullanmamalıyız. Ben ne düşünüyorsam ne diyorsam doğrudur, dememeliyiz. ÖRNEK: ✔ 2. Sınıfınıza değişik yörelerden gelen çocuklardan önce yöresel diliyle , sonra aynı cümleyi kültür diliyle söylemesini isteyiniz. a. Hangi konuşma türünü beğendiniz, niçin? ....................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................... b. Yöresel dilinizle 2 cümle yazınız. Aynı cümleyi kültür dilinizle yazınız. ....................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................... ....................................................................................................................................................................................................... Kültür dili: ............................................................................................................................................................................. ........................................................................................................................................................................................................ ....................................................................................................................................................................................................... Farkları: .................................................................................................................................................................................. ........................................................................................................................................................................................................ ....................................................................................................................................................................................................... ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ öğrenci yorumu öğrenci yorumu öğrenci yorumu öğrenci yorumu
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=