UYGUN - TEST ÖDEV TÜRKÇE 4
83 Adım Soyadım: .................................................. Numaram: ......................... Sınıfım / Şubem: ......................... TÜRKÇE 4 7 . BÖLÜM NOKTALAMA İŞARETLERİ Test 27 İKİ NOKTA, UZUN ÇİZGİ, TIRNAK İŞARETİ Tırnak işaretinin kullanıldığı yerleri yeni öğrenen Sarp, bu işareti konuşurken de kul- lanmaya karar vermiş. Arkadaşları bunu biraz saçma bulsa da Sarp'ın kullanımını gördükten sonra onlar da kullanmaya baş- lamışlar. Sarp, tırnak işaretini konuşmalarında kullanmak için iki elinin işaret ve orta par- maklarından yararlanıyormuş. Örneğin ko- nuşurken başkasından alınan bir cümleyi söylemek için hemen iki elini kaldırıyor, işa- ret ve orta parmaklarıyla "2 veya V" işareti yapıyor, alıntı sözü söylerken bu parmakla- rı öne doğru büküp büküp açıyormuş. Sarp'ın bu kullanımı zamanla önce sınıfa sonra okula yayılmış. Herkes tırnak işareti kullanımını daha kolay öğrenmiş. 1 ve 2. soruları yukarıdaki metne göre yanıtlayınız. 1. Sarp, tırnak işaretini konuşmalarında kullanmak için hangi parmaklarından faydalanmaktadır? B. A. D. C. 2. Öğretmenim bize İçeri girin dedi Yukarıdaki cümleyi arkadaşlarına söyle- yen Sarp, toplam kaç sözcüğü söylerken parmaklarını metindeki gibi hareket etti- rir? A. 5 B. 4 C. 3 D. 2 3. Yukarıdaki cümlede numaralandırılmış bölümlere konulması gereken noktala- ma işaretleri hangi seçenekte verilmiştir? A. B. C. D. 1 2 3 4 : " " , . 1 2 3 4 : — , . 1 2 3 4 " " — , . 1 2 3 4 : — ! . 4. Yukarıdaki cümlenin uygun noktalama işaretleri kullanarak farklı yazılışı hangi seçenekte verilmiştir? A. Sabah okulda öğretmenine: "Günaydın öğretmenim." dedi. B. Sabah okulda öğretmenine (Günaydın öğretmenim.) dedi. C. Sabah okulda öğretmenine /Günaydın öğretmenim/ dedi. D. Sabah okulda öğretmenine: Günaydın öğretmenim, dedi. 368034 Test Ödev • Türkçe 4
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=