UYGUN - TEST ÖDEV TÜRKÇE 4

101 Adım Soyadım: .................................................. Numaram: ......................... Sınıfım / Şubem: ......................... TÜRKÇE 4  Test 34 "Agu" sözüyle başlayan Türkçe yolculu- ğum bugünlere geldi. Artık 4. sınıfı da bitir- mek üzereyim, bu güne kadar pek çok dil becerisi edindim. Annem ve babamla yaptığım uzun sohbetler ve sonu gelmeyen sorularıma bıkmadan verdikleri cevaplar konuşma yeteneğimi iyiden iyiye geliştirdi. Ama 1. sınıfa başladığım andan itibaren dilimizin çok farklı ve haberdar olmadığım kurallarını öğrenmeye başladım. "d" harfinin yazımında zorlandığımı ha- tırlıyorum. O günlerden "-de" ekini ayrı ya da birleşik yazabildiğim bu günlere kadar ne çok yol almışım değil mi? Bundan böy- le Türkçe ile ilgili daha büyük amaçlar pe- şinde koşacağım. Kültürümüzün en önemli unsuru olan dilimizle ilgili üniversite eğitimi alıp dilimizin geliştirilmesi ve korunması için üzerime düşen her şeyi yapacağım. 1, 2, 3 ve 4. soruları yukarıdaki metne göre yanıtlayınız. 1. Metindeki çocuğun ana diliyle ilgili yolcu- luğu hangi sözcükle başlamış? A. Bu ne? B. Agu C. Ver D. Al 2. Çocuğun ilkokula gitmeden önce konuş- ma becerisini geliştiren unsur hangisidir? A. Arkadaşlarıyla konuşarak oynadığı oyunlar B. İzlediği çizgi filmler C. Öğretmeninden aldığı dil eğitimi D. Anne ve babasıyla yaptığı uzun sohbet- ler 3. Çocuk diliyle ilgili pek çok kural olduğunu ilk olarak ne zaman öğreniyor? A. Anne ve babasıyla ilk sohbetinde B. İlkokul 1. sınıfa başladığında C. İlkokul 4. sınıfın sonuna geldiğinde D. Dili ile ilgili üniversite eğitimi almaya ka- rar verdiğinde 4. Çocuk, gelecek yaşantısında Türkçe ile ilgili hangisini amaç edinmiş? A. Ünlü bir yazar olup Türkçeyi etkili kullan- mak B. İyi bir üniversitede öğretmenlik eğitimi almak C. Türkçenin korunup geliştirilmesinde rol almak D. Türkçeyi etikli kullanmak için kurallar ge- liştirmek 5. rehber nasihat onarım anlam zaman kılavuz vakit öğüt tamirat Tablodaki sözcüklerden eş anlamlı olanlar aynı rakamlarla işaretlenip eş anlamlısı bu tabloda olmayan sözcüğün bölüme ✗ işa- reti konulacaktır. Buna göre tablonun görünümü hangi se- çenekteki gibi olur? 1 3 2 ✗ 4 1 4 3 2 1 3 2 1 ✗ 2 4 3 4 1 3 2 ✗ 3 1 4 4 2 4 3 1 2 1 2 ✗ 3 4 A. C. B. D. GENEL DEĞERLENDİRME TESTİ 368041 Test Ödev • Türkçe 4

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=