UYGUN FASİKÜL - 3. SINIF FEN BİLİMLERİ

1. Sallanan salıncağın arka - sından yürümek Yayalara yeşil ışık yanınca karşıya geçmek Otobüs durmadan inme - ye çalışmak Hızla giderken bisikletin ön frenlerini sonuna kadar sıkmak Kaydıraktan kayan birinin önüne geçmek Yukarıdaki ifadelerde tehlikeli du - rumlar için , tehlikesiz durumlar için işaretini seçtiğimizde kaç tane işareti seçmiş oluruz? F.3.3.2.3. A) 4 B) 3 C) 2 2. Okul Müdürü Okuldaki kazalardan pek çoğu, çocukların koridorlar - da çarpışması sonucu ger - çekleşiyor. Yukarıda sözü edilen olayın yaşan - maması için ne yapılmalıdır? F.3.3.2.3. A) Duvarlar süngerle kaplanmalıdır. B) Koridora çıkmak yasaklanmalıdır. C) Koridorlarda koşmadan sakince yürümek, alışkanlık hâline getiril - melidir. 3. Heyelan Toprağın hareketi Sel Kar kütlelerinin hareketi Çığ Suyun hareketi Verilen doğal afetler ve hareket özellikleri eşleştirildiğinde hangi görüntü oluşur? F.3.3.2.3. A) B) C) 4. Okul gezisine giderken otobüste aya - ğa kalkarak arkadaşlarının yanına gitmek isteyen Emre, şoförün fren yapmasıyla birlikte dengesini kaybe - dip düştü. Emre’nin bu olayı yaşamaması için hangisini yapması gerekir? F.3.3.2.3. A) Okul gezilerine katılmaması gerekir. B) Ayakkabılarının altını kayganlaştır - ması gerekir. C) Taşıtlarda koltuğuna oturup emni - yet kemerini takması gerekir. 5. “Sude sınıfın kapısını hızla açtı. Kapı, koridordan geçen Meriç’e çarptı.” Yukarıdaki olayın yaşanmasının sebebi ne olabilir? F.3.3.2.3. A) Cisimlere uygulanan kuvvet cisim - leri yavaşlatabilir. B) Cisimlere uygulanan kuvvet cisim - lerin yönünü değiştirebilir. C) Cisimleri hızlı hareket ettirmek teh - likelere yol açabilir. 3. Sınıf Fen Bilimleri 22 Cisimleri Hareket Ettirme ve Durdurma KONU TARAMA TESTİ-4

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=