UYGUN FASİKÜL - 3. SINIF FEN BİLİMLERİ
6. Burnu tıkalı olan Cemre yediği elma- nın tadını tam olarak alamıyor. Bu durumun nedeni hangisidir? F.3.2.1.2. A) Bütün duyu organlarımız iş birliği içinde çalışır. Birisinde sorun olursa diğerleri de olumsuz etkilenir. B) Yiyeceklerin tadını tam olarak al- gılayabilmemiz için kokusunu da almamız gerekir. C) Tat alma duyu organımız ile koku almamızı sağlayan burun arasın- da bir ilişki yoktur. 7. “Bahçemde zaman geçirmeyi seviyo- rum. Tomurcuklanan çiçeklerimi gör- mek, kuşların seslerini dinlemek, yeni biçilen çimlerin kokusunu içime çek- mek bana mutluluk veriyor.” Yukarıdaki sözleri söyleyen Çiğ - dem, hangi duyu organları ile ilgili algılarından bahsetmiştir? F.3.2.1.2. A) Burun – dil – kulak B) Deri – göz – burun C) Göz – kulak – burun 8. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yan - lıştır? F.3.2.1.2. A) Dil, farklı tatları algılamamızı sağ- lar. B) Dil, besinleri yutmamıza yardımcı olur. C) Dil, çevremizdeki konuşmaları algı- lamamızı sağlar. 9. Duyu Organları Göz Kulak Burun Dil ? Yukarıdaki kavram haritasında “?” yerine ne yazılmalıdır? F.3.2.1.1. A) Beyin B) Deri C) Kalp 10. Duyu organları ve algıladıkları özellik ler eşleştirmelerinden hangisi yanlış - tır? F.3.2.1.2. A) Matlık B) Sertlik C) Acılık 11. Yazlığa gelen misafirler ağustos bö- ceklerinin sesinden rahatsız olup er- kenden evlerine döndüler. Buna göre misafirler ağustos bö - ceklerini hangi duyu organları ile algılamışlardır? F.3.2.1.2. A) B) C) 3. Sınıf Fen Bilimleri 25
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=