UYGUN FASİKÜL - 3. SINIF FEN BİLİMLERİ
1. “Beyaz bir kelebek, bahçedeki kırmızı sardunya çiçeklerinin arasında bir süre uçtuktan sonra gözden kayboldu.” Yukarıda sözü edilen durumu han - gi duyu organımız olmasaydı fark edemezdik? F.3.2.1.1. A) B) C) 2. Aşağıdaki duyu organları ile algıla - dıkları bilgi eşleştirmelerinden han - gisi doğrudur? F.3.2.1.2. A) Deri - gürültülü müzik B) Kulak – ekşi tat C) Göz – kırmızı renk 3. Kokuları aldın mı? Bil bakalım bugün yemekte ne var? Hiç koku almıyorum. Sanı- rım …....… tıkalı. Ah! Çok kötü, o zaman ye- meğin ….. da alamazsın. Yukarıdaki konuşmalarda eksik olan sözcükler hangi seçenekte ve - rilmiştir? F.3.2.1.2. A) kulağım – kokusunu B) gözlerim – tadını C) burnum – tadını 4. “Âşık Veysel, yedi yaşında yakalan- dığı çiçek hastalığı nedeniyle gözlerini kaybetti. Bu olay onu çok üzdü. Müzik ile hayata yeniden bağlandı. Eserleri, ruhumuzu saran sözleri, kal- bimize dokunan ezgileri ile hepimizi yıllardır etkiliyor.” Yukarıda verilen bilgilere göre aşa - ğıdakilerden hangisi söylenemez? F.3.2.1.1. A) Âşık Veysel, yedi yaşına kadar gö- rebiliyordu. B) Gözlerini kaybettiği zaman bunu umursamadı. C) Âşık Veysel, müzik alanında çok gü- zel eserler ortaya çıkarmış biridir. 5. Erik çiçeğinin hafif kokusu, ilk baharın başladığını müjdeler. Kırlangıçları uçarken izlemek kalbimi se- vinçle dolduruyor. Çocukların verdikleri ipuçlarını ilgili duyu organları ile eşleştirdiğimiz - de aşağıdaki duyu organlarından hangisi bu eşleştirmede yer almaz? F.3.2.1.2. A) B) C) 3. Sınıf Fen Bilimleri 12 KONU TARAMA TESTİ-3 Duyu Organlarının Önemi ve Görevleri
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=