UYGUN FASİKÜL - 3. SINIF FEN BİLİMLERİ
• Besinlerin tatlarını .................... al- gılarız. Tatları algılama olayına ................. adı verilir. • Dilimizi ...................... de kullanırız. • Besinlerin tatları ........... , tatlı ve ekşi şeklinde gruplandırılabilir. • Algılanan tatlar ile kokular birleşince anlam kazanır. Bu yüzden dilimizle ....................... iş birliği hâlindedir. • Varlıkların sıcaklığını, sertliğini veya pürüzlülüğünü ........................... al- gılarız. Bu özellikleri algılamaya .................. adı verilir. • Derimiz aynı zamanda vücut sı- caklığını dengede tutmada ve ......................... görev alır. Aşağıdaki özelliklerden dil ile algıla- nanlara “Dİ” , deri ile algılananlara “DE” yazınız. Yumuşaklık Tuzsuzluk Acılık Soğukluk Pürüzsüzlük Ekşilik Şekerlilik Düzlük dokunma dilimizle terlemede derimizle acı burnumuz konuşurken tatma • Hastayken burnumuz tıkalı olduğun- da yediklerinizden tat alamamanızı neye bağlarsınız? Açıklayınız. Aşağıdaki soruları yanıtlayınız. • Tanımadığımız maddeleri tatmak tehlikeli olabilir mi? Örneklerle açık- layınız. • Tanımadığımız maddelere dokun- mak tehlikeli olabilir mi? Örneklerle açıklayınız. İZLE! OKUT! 3. Sınıf Fen Bilimleri 5 F.3.2.1.2 Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. DUYU ORGANLARININ GÖREVLERİ (DİL - DERİ) dilimizle Koku alma ve tatma duyularımız or- taklaşa çalışır. Bu yüzden burnumuz tıkalıyken tat alamayız. Evet, tehlikelidir. Örneğin çeşitli kim- yasal maddelerden oluşan deter- janları tatmak son derece tehlikelidir. Evet, tehlikeli olabilir. Çünkü bu mad- deler sivri, kesici veya zehirli olabilir ve derimizi tahriş edebilir. tatma acı burnumuz derimizle dokunma terlemede konuşurken Dİ Dİ Dİ Dİ DE DE DE DE
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=