UYGUN FASİKÜL - 3. SINIF FEN BİLİMLERİ

• Varlıkların seslerini .................... al- gılarız. Sesleri algılama olayına ................... adı verilir. • Sesler kulak yolundan ilerleyerek .................... ulaşır. Sesler burada değerlendirilip harekete karar verilir. Örneğin taşıt korna sesi duyduğu- muzda kenara çekiliriz. • .......................... duymak arasında sıkı bir ilişki vardır. İşitme engeli ya- şayan insanlar konuşma engeli de yaşarlar. • Varlıkların kokularını ....................... algılarız. • ..................... tıkalı olduğunda yiye- ceklerin kokusunu alamadığımız için .............. da algılayamayız. Aşağıdaki özelliklerden burnumuzla algılayabildiklerimize “B” , kulağımızla algılayabildiklerimize “K” yazınız. Yanmış yemek Gürültü Akan su Dökülmüş kolonya Sıkılmış parfüm Şiddetli patlama beynimize duyma burnumuz kulağımızla tadını konuşmakla burnumuzla • Trafiğin yoğun olduğu bir yerde ku- laklıkla müzik dinleyerek yürümek tehlikeli olabilir mi? Açıklayınız. Aşağıdaki soruları yanıtlayınız. • Koku alarak herhangi bir tehlikeyi önleyebilir miyiz? Açıklayınız. • İnsanlar hayvanların gelişmiş koku alma becerilerinden nasıl faydalanı- yorlar? Araştırarak yazınız. İZLE! OKUT! 3. Sınıf Fen Bilimleri 4 F.3.2.1.2 Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. DUYU ORGANLARININ GÖREVLERİ (KULAK-BURUN) Arama ve kurtarma faaliyetlerinde köpek ve kedilerden faydalanılmak- tadır. Evet, tehlikeli olabilir. Trafiğin yoğun olduğu yerlerde taşıtların ve bu taşıt- ların korna seslerini duymamız gü- venliğimiz için gereklidir. Ocaktaki yemeğin yanmış olduğunu burnumuzla algılayıp ocağı kapatırız. Böylece yangın tehlikesini önlemiş oluruz. Burnumuz tadını beynimize burnumuzla Konuşmakla duyma kulağımızla B B B K K K

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=