UYGUN FASİKÜL - 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER
1. Mahallemizde bulunan su boruları olduk- ça eskimiş ve sürekli patlayıp duruyor. Tamir için gelen görevliler tamir işlemi bi- tene kadar sularımızı kesiyor. Bu durum aylardır devam ediyor. Sözü edilen duruma çözüm arayan mahalle sakinlerinin seçeneklerde ve- rilen kurumlardan hangisine başvur- ması doğru değildir? SB. 6.1.5. A) Belediye B) Kaymakamlık C) Tüketici Hakları Mahkemesi D) Muhtarlık 2. • Kişinin temel haklarından biridir. • Kişinin bilgi edinme amaçlı kullandığı siyasi bir haktır. • Kişi yaşadığı sorunlara karşı bu hak- kını kullanarak çözüm üretir. Yukarıda verilen özellikler temel hakla- rımızdan hangisine aittir? SB. 6.1.5. A) Kişi dokunulmazlığı hakkı B) Seçme ve seçilme hakkı C) Yaşama hakkı D) Dilekçe hakkı 3. Satın aldığımız bir ürün hatalı ya da arızalı çıktığında bu ürünü iade etmek isteriz. Fa- kat mağaza yetkilileri bu ürünü değiştirmek istemezlerse isteğimizi tartışarak yerine getirmeye çalışmamalıyız. Böyle davran- mamız durumunda çatışma ve gerginlik ya- şanması olasılığı artacaktır. Bu durumdan çevremizdeki insanlar da rahatsız olurlar. Böyle bir sonuca yol açmamak için hakkı- mızı yasal yollardan aramalıyız. Verilen paragrafta hak aramada aşağı- dakilerden hangisinin önemi vurgulan- mıştır? SB. 6.1.5. A) Fatura ya da fiş almanın B) Hukuksal süreci işletmenin C) Mağaza sahibini uyarmanın D) Ürünü tamir ettirip kullanmaya devam etmenin 4. Aldığımız herhangi bir ürünün bozuk ya da hatalı çıkması durumunda ürünü de- ğiştirme ve iade etme hakkına sahibiz. Ürünün değiştirilmesi veya iadesini iste- memiz durumunda satıcıya mutlaka fişle ya da faturayla gitmeliyiz. Tüm şartları sağladığımız hâlde satıcı firma ürünün değiştirilmesini ya da iadesini gerçekleş- tirmiyorsa bu durumun düzeltilmesi için birçok yere başvurabiliriz. Aşağıdakilerden hangisi bu gibi du- rumlarda başvurabileceğimiz kurum- lar arasında yer almaz? SB. 6.1.5. A) Muhtarlıklar B) Tüketici Hakları Mahkemesi C) Tüketici hakları dernekleri D) İl-İlçe Hakem Heyeti 5. Ayşe çok beğendiği telefonu mağazada görmüş ve almıştır. Ancak eve gittiğinde telefonun internet bağlantısının bir tür- lü sağlanamadığını görmüştür. Telefonu değiştirmek için faturasıyla mağazaya gitmiştir. Mağaza sorumlusu telefonu de- ğiştiremeyeceğini, ürünün kendisi tarafın- dan bu hâle getirilmiş olabileceğini söyle- miştir. Ayşe bu durumda Tüketici Hakları Mahkemesine başvuracağını belirtmiştir. Yaşanılan durumla ilgili aşağıdakiler- den hangisi söylenemez? SB. 6.1.5. A) Ayşe, bilinçli bir tüketicidir. B) Mağaza sorumlusu tüketici haklarını ihlal etmiştir. C) Ayşe, haklarını bilmektedir. D) Mağaza sorumlusu ürünü değiştirmek zorunda değildir. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 A B C D 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A B C D 6. Sınıf Sosyal Bilgiler 26 KONU TARAMA TESTİ-5 Sorunlara Çözüm Buluyorum
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=