UYGUN FASİKÜL - 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER
1. İTİMAT BAKKALİYESİ Konya Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi kapsamında birçok okulda “İtimat Bakkaliyesi” köşesi kuruldu. Öğrenciler, doğruluk bölümünden aldıkları ürünün ücretini kasaya koyuyor ve para üstünü de yine ken- dileri alıyorlar. Yardım yapmak isteyen öğrenciler ise aldıkları ürünleri cömertlik bölümüne bırakıyorlar. Böylece okula beslenme getiremeyen veya parası olmayan arkadaşlarına yardım ediyorlar. Sözü edilen bu uygulamanın; I. Öğrenciler arasında birlik ve yardımlaşmanın güçlenmesi, II. Manevi değerleri kuvvetli olan öğrencilerin yetişmesi, III. Toplumdaki tüm ekonomik sorunların son bulması sonuçlarından hangilerine yol açması beklenir? SB.6.1.4. A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III 2. “Ben, Lösemili Çocuklar Vakfında gönüllü olarak görev yapan bir bireyim. Bu vakıf lösemi hastalığına yakalan birçok çocuğa ve ailesine düzenli olarak yardım ediyor. Aynı zamanda çocukların tedavilerine yardımcı olarak onları yaşama bağlıyor. Vakfımızın çalışmaları top- lumda sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı hedef aldığından insanları birbirine yaklaştırıyor.” Bu sözleri söyleyen bir kişinin toplumda, I. Birlik ve yardımlaşmanın, II. Ön yargı, III. İş birliği durumlarından hangilerine katkı sağladığı söylenebilir? SB.6.1.4. A) Yalnız III B) I ve II C) I ve III D) II ve III 3. İnsanlar sosyal birer varlık oldukları için bir arada yaşar. Bazı ihtiyaçlarını ise birlikte karşılar. Birlik ve dayanışma içinde hareket etmek birçok güçlüğün üstesinden gelmemizi sağlar. So- runlarını çözen insan ise toplumsal bir varlık olarak kendini değerli hisseder. Buna göre aşağıdaki durumlardan hangisinin toplumsal yardımlaşma ve dayanışma duygularının artmasına katkı sağladığı söylenemez? SB.6.1.4. A) Kişisel çıkarın peşinde koşmak B) İnsanlara karşı ön yargısız olmak C) Toplumun ortak acılarını paylaşmak D) İnsanların sevinçlerini paylaşmak 6. Sınıf Sosyal Bilgiler 22 YENİ NESİL BECERİ TEMELLİ TEST-4 Yardımlaşma ve Dayanışma
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=