UYGUN FASİKÜL - 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER
1. Bu işte bir sıkıntı var profesör. Acaba neyi yanlış yaptım? Birçok noktada yanlış yaptın. Hipotezi geliştirmeden sonuç arıyorsun. Neyi test ettiğin bile belli değil. Profesör ve öğrencisi arasında geçen diyalogda aşağıdakilerden hangisinin önemi vurgulanmıştır? SB.6.4.3. A) Elde edilmek istenen bilginin birçok farklı kaynaktan teyit edilmesi gerektiğinin B) Yapılan bilimsel araştırma sonuçlarının toplumla paylaşmanın C) Bilimsel çalışmalarda bilimsel araştırma basamaklarına uygun hareket etmenin D) Bilimsel sonuçlara yalnızca laboratuvar ortamında ulaşılabileceğinin 2. Aşağıda, bilimsel araştırma basamaklarından bazıları karışık verilmiştir: � Konuyla ilgili kitap, dergi, gazete, genel ağ vb. kaynaklardan bilgi toplanır. � İlgi duyulan ve merak edilen bir konu seçilir. � Kaynaklardan elde edilen notlar, konularına göre sınıflandırılır ve varsayımlara (hipotez- lere) uygunluğu test edilir. � Sorunun çözümüne yönelik varsayımlarda (hipotez) bulunulur. Buna göre verilen bilimsel araştırma basamakları sıraya konulduğunda ikinci sırada aşağıdakilerden hangisi yer alır? SB.6.4.3. A) � B) � C) � D) � 3. Sosyal bilgiler öğretmenimiz bir araştırma ödevi vermişti. Üç arkadaş bir grup oluşturup kütüphaneye gittik ve konumuzla ilgili kaynakları taramaya başladık. Konuyla ilgili bilgile- ri edindikten sonra araştırmamızın son basamağında elde ettiğimiz bilgileri rapor hâline getirdik. Metni yazarken kullandığımız bilgileri hangi kaynaktan edindiğimizi sayfa nu- maraları ile dipnot olarak gösterdim. Metnin sonundaki kaynakçada kullandığım bütün kaynakları sıraladım. Buna göre Seda ve arkadaşları ile ilgili, I. Kullandıkları kaynakların yazarlarının emeğine saygı göstermişlerdir. II. Bilgi hırsızlığı yapılmasının önüne geçmişlerdir. III. Kaynak göstererek araştırmalarını daha güvenilir bir hâle getirmişlerdir. yargılarından hangilerine ulaşılabilir? SB.6.4.3. A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III 6. Sınıf Sosyal Bilgiler 19 YENİ NESİL BECERİ TEMELLİ TEST-3 Bilimsel Araştırma Basamakları
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxMzU=